27.3.10

mutlaka, lütfen.




 Hava güzel keyifler gıcır.. Ben bu postu yazarken belki de o butik benim, o cafe senin geziyorsunuzdur. Gezin, eğlenin mis gibi ohh.. Ama bu akşam 20.30-21.30 saatleri arasında ışıkları söndürüp ''Küresel Isınmayı''  protesto etmeyi ve yatmadan önce saatlerinizi 1 saat ileri almayı unutmayın. Libya'da saatleri 1 saat alma diye birşey yok maaalesef, arap yağı bol bulunca felsefesi hala geçerli yani...

 Küresel ısınma neymiş yaa amaann, dünyayı ben mi kurtaracağım sanki hahaha, benim alacağım önlemlerle ya da ışığı 1 saat kapalı tutmamla mı düzelecek herşey demeyin!!!...
Ufak tefek değişikliklerle siz de yaşadığımız dünyayı korumada önemli rol edinebilirsiniz..




**Bir arkadaşımla aramızda geçen gergin anı anlatayım bari yeri gelmişken.
 Biz bunla beraber bulaşık yıkıyorduk. Dedik ben köpükleyeyim sen durula filan.. Baktım sular şakır şakır boşa gidiyor{boşa giden suyu görünce azıcık da olsa tepki veririm de},suyu daha az açarmısın, küresel ısınma muhabbeti varya falan dedim, o da haa tabiiii ben çok dikkat ederiiim, dişlerimi fırçalarken az kullanırım dedi. ehuehe çok komikti. Diş fırçalarken ettiği tasarrufun kat kat fazlasını çıkarıyordu yanımda çünkü :)**

Hep kendim hakkında maddeler sıralayacak değilim ya.. Aşağıya sıraladım biir bir.
Bakın bakalım..
  1. Enerji dostu ampuller kullanılmalı. Philips mesela
  2. Televizyonlar bekleme konumunda bırakılmamalı.
  3. Klima yerine vantilatör kullanılmalı.
  4. Evler ısı kaybına karşı yalıtılmalı.
  5. Eşyalar, radyatörleri kapatmayacak şekilde yerleştirilmeli Koltuğun arkasında olmamalı yani
  6. Diş fırçalama, bulaşık yıkama, traş esnasında musluk açık bırakılmamalı. Bulaşıklar için bulaşık mak. alın çok avantajlı.
  7. Daha az su tüketen yeni teknoloji klozetler kullanılmalı.
  8. Klozetlere asılan temizleme maddeleri kullanılmamalı. Reklamlarda çıkan (güya)bakteri temizleyenlerden almayınız pliz
  9. Çamaşır suyu tüketimi en aza indirilmeli. Bildiğimiz klorak, solunum yollarına da zararlı..
  10. Akan tesisatlar onarılmalı. Damlaya damlaya göl olur değil mi?..
  11. Hortumla sulama ve yıkama yapılmamalı. Kova kullanın.
  12. Suyu, kireç ve bakterilerden arındıran filtreler kullanılmalı. Musluk başlarına takılan aparat yani.
  13. Toplu taşıma araçları tercih edilmeli. Trene binin ne güzel nostaljik..
  14. Kısa mesafelere arabayla gitmek yerine, yürünmeli. Bisiklet alın kendinize,hem de spor yaparsınız işte fena mı...
  15. Kurşunsuz benzin tüketen araçlar tercih edilmeli.
  16. Bitmiş pilleri çöpe ya da denize atmayın. Sakın!!!! Bkz. madde 22.
  17. Uzun duraklamalarda aracın kontağı kapatılmalı.
  18. Başta PVC olmak üzere, plastik ambalajlardan kaçınmalı.
  19. Şişe ve kavanoz gibi cam ürünler tercih edilmeli. Çok daha sağlıklı.
  20. Plastik poşet ve yiyecek kapları gibi ürünler yeniden kullanılmalı. Mesela pet su şişesi, bir kez kullanıp atın.
  21. Alışverişlerde plastik poşet kullanılmamalı. Bez çantaları düğüm şeklinde çantanıza atıverin.
  22. Cam malzemeler, organik çöplerle birlikte atılmamalı. Evde biriktirip süpermarketlerde bulunan geri dönüşüm çöp kutularına atın
  23. Elektrik tüketimi daha düşük modeller alınmalı. A sınıfı vb.
  24. Yazıcıdan kağıt çıktısı alınması asgariye indirilmeli. Ya da kağıdın boş yüzünü kullanın. 1 sayfa kağıt için kaç ağaç kesiliyor biliyormusunuz?? Kaç ağaçmış bu arada? :)
  25. Bilgisayarlar bekleme konumunda bırakılmamalı. 2. maddede de yazdım hani... 
  26. Kullanılmayan bilgisayarlar atılmamalı. Bir bilgisayar dükkanına veriverin gitsin..
detaylar için buraya tıklayabilirsiniz..
foto kaynak


Çok güzel ve keyifli bir haftasonu geçirmenizi dilerim!!!

Hiç yorum yok: