2.3.17

Kitap - Sinirlar


Zor bir kitap, daha bitiremedim. 

Yavas ilerliyor. 

Cunku kendimi sinamami ve dusunmemi sagliyor. 

Gecmiste kirildigim noktalari, yaptigim hatalari hatirliyor ve bunlara karsi kendimi nasil koruyabilecegimi ogretiyor bu kitap.

Mesela bir arkadasima kirilmisim, uzerinden yillar gecmis ve sebebini anlayamamisim. 

Havada oyle asili kalmis, cevabi yok. 

Bu kitaptan sonra o soru isaretlerine ulasip cozdum. 

Cunku ben aslinda o kisinin sinirlarini ihlal etmisim.

Eger bu yaziyi okuyorsa o kisi, samimi olarak ondan ozur diliyorum.

**

Bir de beni en cok kizdiran noktalari kesfettim. 


Sinirlarimin ihlal edilmesi! 


Ozgurlugume duskunum. 
Fikir ozgurlugune! 


Herkes fikrimi kabul etmek zorunda degil ama saygi duymak zorundadir.

**
Mutlaka etrafimizda birileri soyle demistir; ''Ben o kisiye cok deger verdim'' ya da ''Onun icin o kadar iyilik yaptiktan sonra, o bana boyle nankorluk yapti gibi gibi.

O kisiye cok deger verirken farkinda olmadan karsisindaki kisinin sinirlarina girmesine izin verdi. Karsimizdakini incitmeden sinirlarimizi nasil cizebilecegimizi gosteriyor kitapta. 

Iyilik konusunda ise bence insan iyilik yaparken karsilik beklememeli. Cunku o zaman o kadar hafifliyorsun ki cunku borc gibi vermedin iyiligini. 

**
Mesela sinirlar hakkinda ornek vermek istiyorum;


Kizim benim sectigim elbiseyi giymek istemiyor. 
Onu zorlamamaliyim.
Eger hayir istemiyorum diyorsa, ''tamam, kendi kiyafetini secmekte ozgursun diyorum''. 
Eger ona zorla benim istedigim elbiseyi giydirirsem, bana ilk baslarda ''giymek istemedigini soyler'' ben hala ona kendi istegimi diretirsem, fikrinin kabul edilmedigini, beni uzmemek icin kabul etmesi gerektigini ve ''hayir'' kelimesinin bir anlam ifade etmedigini dusunurse tum hayati boyunca herkese ''evet'' demeye alisir. 

Tabi ki cocuk buyutme konusu cok farkli ve elbette hassas. Yemek konusunda ''hayir yemeyecegim'' diyorsa onu kabul etmiyorum. Cunku biliyorum ki yarim saat sonra yemek isteyecek ve ben tekrar yemegi isitmak, sofrayi kurmak vs. vs. zorunda kalacagim. 

**


Kitapta ornekler vererek bu tip ince detaylarin altini cizmis. 




Sizin en hassas sinirlariniz nelerdir?
Yorumlarda paylasirsaniz sevinirim.

Sevgiler, Gamze














KaydetKaydet

Hiç yorum yok: