6.3.17

Firinda Baharatli Balik Fileto

Haftada 1 ya da 2 gun evimizde balik piser. 

Yurtdisinda Turkiye'deki gibi kucuk baliklari bulmak zor oluyor ki ben de yapmaktan pek hoslanmam. Butun ev balik-yag kokar. Cok dertli bana gore. 

En guzeli firinda buyuk balik benim icin. 

Firin kagidi, firin poseti(lokum gibi olur) ya da borcam'da guzel piser. 

Baligi firinda patates, sogan, domates gibi sebzelerle yapilinca hic yiyemem, yahni mi deniyor emin degilim ama sogan ve domatesi balikla yakistiramam. Sade bir sekilde de yavan gelir tadi. Ben de kendimce tarif gelistirdim. Yanlis hesaplamazsam 5-6 senedir boyle yapiyorum. Ev halki da seviyor yani.



Malzemeler;

Rendelenmis sarimsak 2-3 dis
1 tatli kasigi kimyon
1 yemek kasigi taze zencefil rendelenmis
limon kabugu rendelenmis
tuz-karabiber
zeytinyagi


Malzemelere zeytinyagi ekleyip karistilir ve  fircayla baliklarin uzerine surulur.

Bu kadar :)



Afiyet olsun x x






Hiç yorum yok: