27.2.17

Kreş


Almanya'da cocuklarin Kres basvurulari icin bagli oldugunuz Belediye'ye basvuru yapmaniz gerekiyor. Onlar sizi uygun yere yazdiriyorlar.

Subat ortasinda kizlarin okulun insaati nihayet bitti ve beklenen telefon cagrisi geldi.
Bizden istenen 2 cocuk icin de Doktor raporumuzu alip Kres'in(Kindergarten) yolunu tuttuk.

Haftada 5 gun sabah 8.30tan 4.30'a kadar suruyor. Sabah en gec 9'da okula goturmeniz gerekiyor, gecikirseniz okula almiyorlarmis. Sabah kahvaltisi ve ogle yemegi orada yiyecekler.

Inci ilk birkac gun oglene kadar kaldi alismasi acisindan. Kendisi daha uzun kalmak istedigini soyleyince 4'te almaya basladik.

Ipek hergun saat 13.00'te 1 saatligine gidiyor. Ben de yaninda duruyorum sinifta. Onun alismasi daha uzun surecege benziyor. Hem yasi kucuk hem de benden fazla ayrilmamisti o yuzden.

Ogretmenleri cok tatli, Almanca bilmememize ragmen yardim ediyorlar. Inci dil bilmedigi icin en basta cok endiselenmisti dolayisiyla ben de uzulmustum ama cocuklarin dil ogrenme konusunda cok hizli olduklarini bildigim icin fazla uzerinde durmadim. 1 haftanin sonunda okulda ogrendigi Almanca kelimeleri bize ogretecegini soyledi. Bir de siniftaki arkadaslarinin agizlarini kapatmadan yemek yemesine dikkat etmis. Ince ve ogretmenleri agzini kapatarak yiyorlarmis. Inci'den inciler :)

Bazi konularda rahat bazi konulardaysa kuralci bir anne oldugumu dusnuyorum. Kendi hakkimda konusmayi sevmem de neyse :)



Hiç yorum yok: