14.7.16

Ekmek ve hamur islerinin beyin olumu gerceklesti!

Hamur isleri, ekmekler, boyozlar, simitler.
Ah ne guzel de kokar onlar. Hele boreklere hic dayanamazdim! Dunya bir yana borek bi yanaydi benim icin. 
Sukur bitti.
Bilimsel olarak aciklamalarla beyaz, siyah tam bugday unu vs hepsinin de vucudumuza ne kadar zararli oldugunu anlatan muhtesem bir kitap okudum. Bittikten sonra baskasina vermeyi dusunuyordum ama kutuphanenin bas taci olarak kalmasi gereken bir kitap oldugunu son bolumdeki yapilmasi gerekenler ve yemek tariflerini okuduktan sonra anladim. 
Uzun uzun bilgi veremeyecegim cunku okumadan olmuyor. 



Ekmek yerine ne yiyecegiz kaygisi oluyor ilk etapta ama cok saglikli karbonhidratlarla onun da ustesinden geliyorsunuz. Mesela ceviz, badem, cekirdek, keten tohumu, havuc, bezelye.Tabi ki herkesin gorusleri var, gunde 3 dilim-5 dilim in zarari yok diyetisyenler oneriyor dendiginde iste konu uzayip gidebiliyor(sahsen tecrube edildi) o yuzden okuduktan sonra sizi degistiren baska bir bilimsel kitap bu.




Beni en cok etkileyen kismi unun icinde bulunan Gluten isimli katki maddesi oldu. Katki maddesi olmasi bir yana resmen bir yapistiriciymis meger. 


Unlu seyler yedikten sonra ellerimde ve ayaklarimda hemen sisme oluyor ve yedikten kan sekerini yukselttigi icin agirlik hissi veriyor. Ben eve ekmek vs almiyorum, cocuklarima da vermiyorum hatta esim bile ekmek yemeyi hayatindan cikardi. Daha aktif ve enerjik hissetmekle birlikte bel cevresindeki yaglanmadan da gunbegun kurtuluyoruz.



Migren kasilmalarimdan cok sikayetciydim ve gozumu acamazdim agridan. Bazen acile gidip igne vurulmam gerekirdi ve aylardir migren agrisi yasamadim(boyun tutulmasina bagli agrilar haric).



Canan Karatay da daha once israrla bu kitabı tavsiye etmisti.


Hiç yorum yok: