5.7.16

Derle Topla Rahatla #konmari

konmari marie kondo




Tabii ki ben de herkes gibi daginikliktan sikayet eden kisilerden biriyim elbette. Bir turlu duzenli biri olmayi beceremedim. Kitabi ilk once yakindan tanima firsati buldugum tatli kadin Humeyra'nin instagram sayfasinda gordum. Okuyayim diyerek siparisimi verdim ve kargo annemin evine ulasinca o okumaya baslamis bile. Onun okumasini beklerken gozlerime inanamadim. Annemin evindeki sikayet edip durdugum ivir zivirlar incik cinciklar(tabiri caizse) buyuk kisminin copu boyladigini gorunce tamamdir dedim aranan kan pardon kitap bulundu.

Kitabin icerigi duzenli olmayi ve daginiklik olmadan huzurlu yasayabileceginizi anlatiyor. Ve elbette sade yasam nokta. Oh be yasasin sadelik! Birkac yil once Ingiltere gezimde insanlarin ve benim(!) alisveris zaafini farkedip gitgide daha az almaya baslamistim. Ayrica Katar'daki evimizi esyali kiraladigimiz icin fazla eve biseyler almamaya calisiyorduk(nasilsa birgun bu ulkeden valizimizle ayrilacagiz diye dusunerek) Cok fazla giyim kusam aksesuarim olunca da icinden secmek o kadar zor geliyor hele cocuk olduktan sonra. Kombinlerim takilarim da sadelesti. 

Nerede kalmistim? Him! Sadelik. Yazar; Marie Kondo da fazla almamamizi ve dolabimizda kullanmadigimiz ve elimize aldigimizda sevinc kivilcimi vermeyen esyalari atmamizi soyluyor. Esyalarin katlanma yontemi de var. Ilk basta zor gelse de eliniz hemen alisiyor bu katlama bicimine cunku cok az yer kapliyor ve dolabi actiginizda butun esyalarinizi kusbakisi gorebiliyorsunuz. Benim 10 yasindaki kardesim bile alismis ve baska turlu katiyen katlamiyor ve cok duzenli oldu.
Kitabin yorumlarindan vs okumak yetmiyor mutlaka kitabin okunmasi gerekiyor. En yakin ornegini annemle yasadigimdan biliyorum. Anneme 1000000 kere at sunlari bunlari dedigim halde atmadi ve kitabi okur okumaz hemen harekete gecti. Bu da duzenli hayatin bir yontemi diye dusunuyorum.

Yalniz tek hosuma gitmeyen bolumu feng shui ile iliskilendirmesi ve esyalarin biraz ruhu olduguna inanmasiydi :D Son bolumu okumadim sadece.

Sevgiler x


1 yorum:

hümeyra Mutlu dedi ki...

İse yaşamasına sevindim:)