5.11.15

Uzumlu cevizli rulo corek

Pazar gunu secim sandiklarinin acilmasini beklerken dayanamadim kafami dagitmak icin bunlara giristim.
Mayali hamurla oynamak cok hosuma gidiyor. Tuz koyarsan pogaca, seker koyarsan corek oluyor.

Corek kelimesine de ayrica bayilirim. Hemen rahmetli ananemin hashasli corekleri aklima gelir. Kocaman 2 tepsi yapar mahalle firinina pisirtmeye gonderirdi. Bu kez yerken gevrek tadini da o corege benzettim.

Malzemeler:

Hamur icin;
1 su bardagi ilik sut
1 yemek kasigi seker
1 tatli kasigi kuru maya
1 su bardagi sivi yag
bir cimdik tuz
aldigi kadar un

ic harci icin;
2 yemek kasigi tarcin
yarim cay bardagi sivi yag ya da margarin
3/4 su bardagi kuru uzum(yikanmis)
1 yemek kasigi toz seker


Ustteki kolajda solda hamuru kabarttim once. Ilik sut, maya ve sekeri karistirip biraz beklettim. Iyi ki yapmisim cunku maya bayatladigi icin kabarmadi. Ben de hemen yeni maya aldim ve ayni islemi tekrar yaptim. Fotoda biraz gorunuyor, sut seker ve maya ozdeslesince kopuruyor. Diger malzemeleri de ekleyip hamuru yoguruyoruz. Kabin uzerine nemli bezi ortup hamuru dinlendiriyoruz.


 45 dk kadar dinlendikten sonra hamuru acip uzerine sirasiyla yagi suruyoruz, tarcin, uzum ve seker eşit sekilde serpiyoruz. Pişirme kabimiza aralikli sekilde dizip, 170 derece firinda kizarana kadar pişiriyoruz.

Ic harcini isteginize gore degistirebilirsiniz. Tahin, seker ya da hashasli, cikolata soslu. Yummy!

Afiyet olsun :)





Hiç yorum yok: