24.5.15

Dogum Hikayem - Katar'da Dogum Yapmak

collage

2. Dogum hikayemi yazip yazmamak hakkinda cok tereddutlerim oldu sebepleri ise; Katar'daki hastanenin Turkiye'deki hastanelerden farkli oldugu ve dogumdaki bir takim olumsuzluklardan dolayi diyebilirim. Ayrica normal dogum yapacak olanlari da korkutmak istemiyorum, su anda bebegimizin durumu cok iyi, kolunu cok guzel oynatiyor ve fizyoterapimiz devam ediyor.


***


Esimle 2. kizimizin Katar'da dunyaya gelmesine karar vermistik. 39. Haftadaki Dr. kontrolumde, 42. Haftanin ilk gunu yani 08 Mart sabah 7.30'da Al Wakrah Hastanesine gelmemi ve alttan ilac verip bebegi alacaklarini soyledi.


Sabah Inci'yi krese birakip hastanenin yolunu tuttuk. Heyecanli ve dogal olarak biraz gergindim. Katar'da kadin erkek bolumleri ve bekleme yerleri her zaman ayri oldugu icin dogum katindaki koridorda esimle vedalasmak zorunda kaldik :(

Yerel bir gorevli bayan beni sancı odasina aldi ve Nts cihazindan bebegin kalp atislarini dinlemeye basladik. 9.00 gibi 2 ebe gelip rahmin acilmasi icin alttan bir ilac koydular. Sanirim hap gibi birseydi.

Sadece 1 bayan refakatçi izni oldugu icin arkadaslarim tek tek gelip beni ziyaret edip yalniz birakmadilar sagolsunlar.

Oglen 12.00'de Ebe yemek getirdi(Hastanenin yemekleri guzeldi bu arada). Sancilarim yavastan hissettirmeye baslarken ben daha kolay bir dogum olmasi acisindan yuruyus yapmak istedim ama odadan disari cikmama izin vermediler. Koridorda erkek hemsireler vs olabilirmis!!

Dr. ve Ebeler geldi ve dogum yapacak bayanlari tek tek kontrol ettiler. Bir Ebe karnima bakip tahmini bir kg atti kafadan. Cok enteresan sistemler gordum burada. Kadin eliyle karnimi yoklayip 3,5 kg dedi.
Sancilarim gitgide artarken ben de bir yandan epidural almaliyim gel gitlerindeydim. Saat 6.00 gibi rahim 5 cm acilinca beni dogumhaneye transfer ettiler.

Dogumhanedeki ebe dogumu onun yaptiracagini ve herseyin cok iyi olacagini vs. seklinde beni surekli rahatlatti. Epidural konusunda kararsiz kaldigimi soyledigimde bana epiduralin yan etkilerinin yazdigi bir tablo verdi ve karar senin dedi. Benim de canima minnet hemen vazgectim, Ebe zaten rahmin hizlica acildigini ve doguma az kaldigini soyledi. Sancilarin ustesinden gelmeye calisirken bir yandan da Ebe'ye surekli kac cm acildi diye sorup duruyordum. O da eldiveni takip kontrol ederken bana ikinmami soyledi, ikimiz ayni anda yapica rahim daha hizli acildi. Daha sonra baska bir Ebe gelip suyumu patlatti.

Sancilarin siddeti cok artti ama ben her sanci gelisinde bir noktaya odaklanip, agzimdan hizlica nefes alip veriyordum. Bu tavsiyeyi bana Inci'nin Baby Shower Partisindeki bir Ebe arkadasim-ablam vermisti. Inci'nin dogumunda da ayni sekilde odaklanip sancilarla basa cikmistim. Detayli makaleyi buradan okuyabilirsiniz.

Suyum patlayinca dogum iyice yaklasti. Lagman yapmadiklarini soyledi buna da sasirdim. Neyse, 2 Ebe karsimda bicir bicir konusuyorlar ben orda sanci cekiyorum. Birbirimize ''Sister'' diye hitap ediyoruz. Benim Turk oldugumu ogrenince, hemen Turk dizileri muhabbeti basladi. Kara Para Ask dedi, gulusmeye basladik. Kiz Engiin, Engin diyor baska birsey demiyor :)))

Inci'nin dogumunda hic bagirmamistim, ama bunda ayni olmadi. Ebe'ye rahmin acilip acilmadigina tekrar bakmasini rica ettim. Hemen gelip bakti, dogum basliyor dedi. Dogum ekipmanlarini cikardi ve hummali bir calisma basladi. Kare bir legen, kolluklarini taktilar, makaslar, pembe sular vs. getirdiler ve tecrubeli orta yasli bi Ebe daha geldi. 3 Ebe yaptiracak dogumu hadi bakalim.

Derin nefes alip itmemi soylediler. Ittim ama bir sure basaramadim.

Bebek dogum kanalina girince oksijensiz kalma ihtimalinden dolayi Ebeler paniklediler!! Onlarin panikledigini gorunce ben de korktum ve tum gucumle itmeye basladim. Bundan sonra 2-3 itme denemesi ve 4.081 gr Ipek Nora dogdu. Hemen cocuk Dr. geldi ve Ipek'in kontrollerini yapti. Sonra Ebeler yanima gelip; bebegin iri oldugunu ve dogum esnasinda boynuna kordon dolandigini, bu yuzden suratinin biraz mor oldugunu ama birkac gun icinde gececegini, bu zor dogumdan dolayi Ebe'nin bebegi kurtarmak icin biraz cekmek zorunda kaldigini ve sag omzundaki kaslarin zedelenmis olabilecegini soyledi. X-Ray cekilip daha net bilgi verebileceklermis.  Dikisler bittikten sonra, icinde perdeli bolmeleri olan buyuk bi odaya, oradan da tek kisilik yatis odasina gecirdiler.

Esimin benim odada kalmasinin yasak oldugunu soylemislerdi, ama biz caktirmadik kimseye.
O gece cok zor uyuyabildim. Dogum ani surekli gozumun onune geliyordu, sicradim birkac kez.

Ertesi gun esimle kan uyusmazligimiz oldugu icin Asimi yaptilar.
X-ray sonucunu ve cikisimizi beklerken Dr. gelip 1 gun daha kalmamiz gerektigini ve evde fiziktedavi egzersizlerini ogrenmem gerektigini soyledi. X-ray filminin cok net olmadigini, bebegin boyundan omuza giden kaslarinda zedelenme oldugunu soyledi. Fizyoterapist gelip yapmam gereken hareketleri gosterdi. Moralimiz biraz bozuk olsa Ipegimize sag salim kavustugumuz icin mutluyduk.
Hastaneden cok memnun kaldik, zaten dogum yapan diger arkadaslarim cok methini etmisti.
Dogum sirasinda meydana gelen kordon dolanmasindan kaynaklanan morluk 1-2 hafta iinde normale dondu. Kaslarin zedelenmesi konusunu ise internetten biraz arastirdik ve bu tip komplikasyonlarin yaygin oldugunu ogrendik. Fiziktedavi sayesinde iyilestigini okuduk(felcli vakalar haric maalesef) Bir de insanin basina gelince cevrede halbuki ne cok insanin da ayni seyleri yasadigini duyuyorsunuz. Adi; brachial plexus yaralanması diye geciyor.

O gece de orada kalacak olmamiz canimizi sIkTI   cunku Inci'mizden 2 gun ayri kalacaktik. Aksam arkadasimizdan telefon geldi; Inci'nin ateslendigini ve bir turlu atesi dusuremedigini soyledi. Bulent beni hastanede birakip hemen Inci'yi acile yetistirdi. Hicbirseyi yok demisler. 2 gun bizi goremeyince uzulmus kuzum :((

10 MArt sabahi esim beni almaya erkenden hastaneye geldi. Hemen cikis islemlerimizi tamamlayip, Inci okuldan gelmeden evde olmayi istiyorduk. Eve gelince buyuk surprizle karsilasti ve cok mutlu oldu.

Inci'nin dogumunda annem ve kayinvalidem yanimdalardi cok destek olmuslardi. Burada da cok degerli esime ve arkadaslarima cok cok tesekkur ederim.

Iyi ki varsiniz guzel insanlar, hayat karsiniza hep sizin gibi guzel insanlar cikartsin.

Cok detayli uzun bir yazı oldu biliyorum, umarım sikilmadan  okumuşsunuzdur.

The end :)













8 yorum:

Adsız dedi ki...

Hic sikilmadan okudum canim.. sukur ki ikinizde sagsalim kurtulmussunuz.. allah bana ve tum hamilelere yardim etsin guc kuvvet versin..

GeCe dedi ki...

Ben de sıkılmadan okudum. Öncelikle maşallah nasıl da tombik bir bebekmiş. Kol zedelenmesi bir arkadaşımın bebeğinde de olmuştu, anne için üzücü bir durum elbette ama fizik tedavi ile olnların da tamamen düzelmişti. İpek de iyi olacaktır eminim

Dışavurum dedi ki...

Çok duygulandım okurken. Allah beterinden korusun. Ne kadar güçlüymüşsünüz ve ne zor geçmiştir o anlar. Şükür ki sonuç güzel :)
Sevgiler.

Gamze Ucar dedi ki...

Amin. Cok tesekkurler, siz de sağ salim atlatın ve yavrunuza kavuşun inş. Sevgiler

Gamze Ucar dedi ki...

Sağol canım. Bu hafta yine kontrolümüz var bakalım dr. Ne diyecek. Çok öpüyorum üçünüzü❤️

Gamze Ucar dedi ki...

Çok teşekkür ederim :) konu evlat olunca akan sular öyle bir duruyor ki. Dünyayı yerinden oynatmak istiyor insan vedediğiniz gibi beterinden korusun Allah. Zor durumda olanlarada şifa versin :(

hümeyra Mutlu dedi ki...

Gamze'cim Ipek kızını sağlıkla büyüt.İnşallah herşey yoluna girer.Güzel kızının egzersizlerini düzenli yapacağından ve çabucak iyileşeceğinden eminim.öpüyorum sizi

Noni Akgüngör dedi ki...

Sıkılmadan okumak mııı! Ay nefesimi tutarak okudum resmen ve inanır mısın okurken karnıma ağrı girdi, senin yaşadığın heyecanı düşünemiyorum bile! Merak ettim canım Katar'da doğuma doktor değil ebeler mi giriyor? Bu kadar stres yaşayıp üstüne bir de eşini ayrı katta tutmaları, aynı odada kalmanıza izin vermemeleri ve koridorda bir erkek hemşire görür diye yürütmemeleri de cabası olmuş doğrusu! Neyseki bu heyecanlı doğumun sonu mutlu bitmiş, ne mutlu size canım, dünyaya ve aramıza hoşgeldin İpek Nora prensesss :)