22.6.14

Gezi | Liverpool --> Alışverişmania İngilizler

IMG_6290

Şu fotoğrafın komik bir hikayesi var aslında ama bu bir alışveriş postu ve herkesin antenleri açtığını bildiğimden aralarda özet geçicem sdlkfjslkdfjslf




Güneşli bir pazar günüydüü... Dın dın dın... :)

Bir pazar günü sallana sallana Cheshire Oaks Outlet'e gitmek üzere düştük yollara.. Süpper bir ''Outlet Town'' birçok markayı küçük bir kasabayı gezermiş gibi gezebiliyorsunuz. Fiyatlar çok uygun, kaliteli markalar %70e varan indirimli ürünlerini alabiliyorsunuz. O gün eşime bir sürü ciciler aldık. Ben sadece 2 çift ayakkabı bir de Gap'ten 1-2 şey aldım(bu almamış halim peeh). Çok hevesle gittiğimden midir bilmiyorum, kendime uygun pek birşey bulamadım açıkçası. Acaip mutsuz oldum(ah şu benim maymun iştahlılığım). Herşeyin alışverişten ibaret olmadığı o günden sonra dank etti kafama. Bir talihsizlik olmadı ama bu kadar kasmaya hiç gerek yokmuş.

Acısını River Island ve Dorothy PErkins'te çıkardım-no worries-


İngiltere'de bütün mağazalar saat 17.00de kapayor.(sniff)



''Kaliteyi ucuza alamazsınnn''

Bu fotoğrafı Manchester'da çekmiştim ama İngiltere'nin her şehrinde birden fazla mağazasını bulabileceğiniz meşhur ucuz mağazası Primark! Ucuz mu dedim? Ucuzluğun alt sınırlarında ya da ben pazaryeri demeyi tercih ederim.
Tasarımları güzel, eğlenceli, kesimleri iyi ama eğer bir kere kullanıp atmayı sevenlerdenseniz buyurun şekerim.
Şahsen bu tip mağazalar Tüketim çılgınlığının önde gideni! İngiletere'de gözlemlediğim ve öğrendiğim kadarıyla millet alışverişle kafayı bozmuş durumda. Modanın kalbi orada atıyor ama giyip atmak nedir ya? Kısır döngü resmen. O giysileri üreten firmalarda çalışan Bangladeş, Vietnam, Çinli işçiler öyle zor şartlarda çalışıyorlarmış ki.. Geçen yıl ki Bangladeş kazasında 204 kişi ölmüş.

Bunları öğrendikten sonra hele Primark'tan nefret ediyordum az kala, neyse ki İnci'ye birkaç şey aldım barıştık :D İnsan içeriye girince dayanamıyor, en iyisi hiç girmemek! :P


liverpool shopping uk alisveris (1)
Dekorasyon, giyim ve el işi ürünlerin satıldığı şık mağaza John Lewis. Bu dikiş makinelerini gördükten sonra beyaz renkli olan ne kadar sıkıcı geliyor insana.
--Bu dükkan Liverpool One'da karşınıza çıkacaktır.--

abakhan yarn shop liverpool

Parça kumaş, metreli kumaş, kanaviçe, ahşap boyama, örgü.. Aklına ne gelirse! Hobi ve el işinin envai çeşidinin malzemelerini bulabileceğiniz mağaza Abakhan.
--Lime Street Station'ın arkasından biraz yukarı 10 dk yürüme mesafesinde.--

liverpool shopping uk alisveris (9)

Burası Liverpool One'daki kitap okuma köşesi.

Çok tatlı değil mi?
Fotoğrafı çektiğim sırada hava biraz soğuktu o yüzden boştu. Diğer gelişimde çocuklar gördüm, kitap okuyan, acaip hoşuma gitti. Türkiye'de böyle birşey yapılsa diyeceğim ama içinde kitap kalmaz malesef :S

Forum Bornova'ya benzeyen Liverpool One'da alışveriş yapmak çok keyifli. Birçok markayı belli bir alanda rahatlıkla bulabiliyorsunuz.

Saat 17.00 mi olmuş ne çabuk!
Dükkanlar kapandı güzelim. :)

liverpool shopping uk alisveris (17)

Alışverişe dalınca yemek yemeyi unuttuk. Hemen köşe Byron Burger'de müthiş bir burger ve birayla karnımızı doyurup güzelce dinlendik.

Fotodaki Hardal sosunu çok sevdim.

Hiç yorum yok: