12.6.14

Gezi | Glasgow - İskoçya

Glasgow Scotland

Zamanlar, mekanlar yer değiştirse de bazen, dostluk baki kalıyor arkadaşım..

Glasgow'da yaşayan ama kalbi her daim İzmir'de olan pek sevgili arkadaşım canım Angela!
Tam 10 yıl olmuş onunla tanışalı.
Çok şakacı, şen şakrak, hayatı her zaman ti'ye alan, eğlenmeyi seven güleç yüzlü arkadaşım.
Onu gidip ziyaret edeceğimin hayalini kurardım ama gerçekleşebileceğine ihtimal vermezdim doğrusu. Cidden ama!

Kalbi İzmir'de demiştim ya, kendisi de çoğunlukla artık İzmir'de yaşadığı için onu İskoçya'da        yakalayamacağım için endişelenmiştim biraz.

Onun İstanbul ziyaretini şurada paylaşmıştım...

Glasgow Scotland
Liverpool Lime Street Tren İstasyonundan online satın aldığımız biletlerimizi gösterip aktarmalı Glasgow trenine bindik. 3 saatlik doğa manzaralı süper bir yolculuk yaptık.

Glasgow İngiltere'ye göre daha sakin bir yer kesinlikle.

Meteroloji bakımından da çok şanslıydık. 11-22 Nisan tarihleri arasında sadece bir kez yağmura şahit olduk. Onun da keyfini çıkardık zaten Katar'da yağmura, doğaya ve yeşile hasret kaldığımız için herşey mübahtı.

Glasgow Scotland

{Trende eşim; Angela'na kavuşucaksın hadi az kaldı dedi durdu.}

Çok heyecanlıydım yaw!
Hello Angelacımm deyip kucaklaştık. Bu arada Türkçeyi çok iyi bilir.

Travel Outfitim değişmez!! Çok az eşyayla tatile çıktığım için fazla önemsemiyorum. Boş valizle gidip orada doldurmak daha eğlenceli :P

Glasgow Central Tren İst.'dan çıkar çıkmaz 100 mt ötesinde çarşısı başlıyor.
Birçok ünlü markalar ve Tartan desenli hediyelik dükkanların bulunduğu birkaç büyük cadde.
Dükkanlara girmek istediysem de Angela izin vermedi :)) Normalde çok bulutlu, soğuk havası olan Glasgow'da hava pırıl pırıldı. Güneşi kaçırmamak için hızlı şehir turuna başladık.

İstikamet --->>> Botanik Bahçe

Yeşil yeşil yeşil..

Mis gibi çiçeklerin ve ağaçların kokusunu bolca teneffüs edip karnımızı doyurmak için bi yer arıyoruz.

Birkaç mekan seçeneğine bakıp en sonunda bari şu Cafe'de oturalım diyerek. Biraz loş(salaş) mekana dalıyoruz. Merdivenle 2 kat inip kasvetli(sandığım) mekana ulaşınca bir de ne görelim! Meğer burası Nehir kenarında arasan bulunmaz bir yermiş. Kocaman bir burger ısmarlayıp tatil göbeklerimizi şişiriyoruz.

Cafe'den çıkıp Kelvingrove Parkına bağlanan köprüden geçip,

Kelvinbridge Müzesine vardık. Tadilat olduğundan dolayı erken kapatıldığını öğrendik.

Küçük sevimli Butikleri ziyaret etmeden hayatta geçemem diyerek günü kurtardık. Bu şirin dükkandan Sütlük ve İskoçyalı desenli Mutfak önlüğü aldık.

Glasgow Scotland

2. el dükkanlarına aşık olup birkaç ufak hatıra topladık.

Günün geri kalanında bolca yürüyüş yapıp şehrin tadını çıkardık.
Angela'nın çalıştığı yeri, yaşadığı evi görmek çok  hoş oldu.. Normalde hep görüştüğüm bir kişiyi yaşadığı yerde gidip ziyaret etmek çok çok farklı birşeymiş gerçekten.

Hayatımızın en uzun yürüyüşünü yaptıktan sonra, son enerjimi alışverişte kullanmayı istedim. Mağazalar 5-6 gibi kapandığı için koşarak New Look'a attım kendimi! Zaten başka bi yeri gezmeye vakit kalmadı. Bu marka tam benim tarzım. Biraz saçma gelebilir ama ben bu dükkanın hayalini lise yıllarımdan beri kuruyordum. İnternetten alışveriş şansı var gerçi ama ben stabil yaşamadığım için(biraz da eski kafalı olduğumdan >.< ) online alışverişçi olmadım hiç. Dükkanları gezip, ürünü inceleyip denemek daha çok hoşuma gidiyor.