11.4.14

Körili Balık Çorbası

İyi ki otomatik postlar var!

Yani şimdi ben elimde harita Manchester sokaklarında gezerken siz balık çorbası tarifimi okuyabiliyorsunuz :P







Balık çorbası mı??

Hiç burun kıvırmak yok!

Bu çorba bir harika...

Buzlukta pişirilmeyi bekleyen balıkcağızla ne yapsam diyordum. İnci son zamanlarda balık yemeye de yanaşmadığı için çorbasında bir şansımı denemek istedim.

Tamamen benim uydurmasyon tarifime hazırsanız geçiyorum.

Malzemeler

  • 600-700 gr fileto kılçıksız balık

  • 2 havuç

  • 1 soğan

  • 2 yemek kaşığı köri tozu baharatı
  • tereyağı
  • tuz-karabiber


Beşamel sos için

  • 2 yemek kaşığı un
  • 1,5 su bardağı süt
  • 1 su bardağı su


Yapılışı;

Balıkları iri küpler halinde doğrayıp 1 lt suda kaynatıyoruz. Köpüreceği için tencerenin kapağı açık olmalı. Ayrı bir tencerede soğanları ve havuçları soteliyoruz ve kenara alıyoruz. Teflon sos tavasında beşamel sos için unu 2 yemek kaşığı tereyağıyla orta ateşte biraz kavurup yavaşça sütü etkelip çırpma teliyle hızlıca karışıtırıyoruz ki topaklanmasın.(Ama topaklanırsa da dert değil, blendır sağolsun.) süt eklenince sos muhallebi kıvamını alır ve biraz inceltmek için suyu ekleyelim tuz,karabiber ve köri baharatını da ekleyip iyice karıştıralım. Köri yoğunluğunu isterseniz azaltabilirsiniz. Ben balığın kokusunu bastırması için yoğun istedim. Sos hazır olğunda onu da kenara ayırın.

Sotelenen havuç-soğanları haşlanmış balık tenceresine ekleyip blendırdan geçirin. Kepçeyle azar azar çorbanın suyundan beşamel sosa ekleyip özleştirin ve artık beşamel sosunun hepsini tencereye ekleyip karıştırabilirsiniz.

Çorbanız hazır!

Limon ekleyip afiyetle yiyebilirsiniz şimdi.


Bu arada İnci de eşim de çorbaya ba-yıl-dı-lar!

Afiyet olsun ❤❤❤


Pinterest : Vintage Peony
Instagram : Vintage Peony

Hiç yorum yok: