15.3.14

Beslenme Çantası


Hayatım değiştikçe blogumdaki konular da değişiyor. Atıyorum hamileyken, İnci'nin bebeklik dönemi tatiller ya da yaşadığımız şehirler vs.


Şimdi ki konu görüldüğü gibi Beslenme çantası!

Sağlıklı yeme alışkanlıklarım orta seviyelerde dolaşırken, bir yandan sürekli alternatif seçenekleri yokluyorum. Kendimi değişikliklere açık bir insan olarak değerlendirdiğim için değişik tatlardan da hiç çekinmem(Fas'ta salyangoz yememiştim, o zaman çok değişik bir insan sayılmam belki de :P) İnsanların yeme alışkanlıkları, pişirme tekniklerini ve farklı tarifleri sürekli araştırsam da katkısız ve doğal beslenmek git gide zorlaşıyor. En son şu yazımda da bahsetmiştim ama ondan sonra daha bir sürü karar aldım. Tavuk yemiyorum örneğin, yani en son 3 ay once yemişimdir heralde. Ama katiyen yemem diye birşey yok, esneğim bu konuda da bunları daha sonra yazıcam zaten de..

Nerede kalmıştım...

İnci okula başladığından beri hergün kendime sorduğum soru; ''Beslenme çantasına ne koysam'' oluyor.

Ben  kendi çapımda bazen yukarıdaki fotoğraftaki gibi artistik hazırlıyorum bazen de o gün evde ne yemek varsa ve sevebileceğini tahmin ettiğim şeyleri koyuyorum. Zaman zaman sevdiği şeyler yer değiştiriyor. Mesela uzunca bir süre haşlanmış yumurta yiyordu ama şimdi yemiyor. Sanırım çocukların moduna göre de değişiyor olabilir.
Beslenme çanta olayında anladığım kadarıyla birkaç püf noktasıyla işi çözülüyor. Elbette herzaman sökmüyor bu kurallar ama genelde sonuç iyi ;) Benim numaralarım şöyle;
  1. Aynı yiyeceği ard ardı günler koymamak(su-süt-yoğurt dışındakiler)
  2. Sunumlarda birkaç hile yapmak,
  3. Hergün olmasa da bazı günler bisküvi, nutellalı ekmek gibi ağzını tatlandıracak şeyler eklemek.
  4. Yemesini çok istediğim şeyler olduğunda diğer güzel yiyeceklerin miktarını azaltıyorum ki, diğerini acıkıp yesin(acımasız anne ups!)



 pratik anne'deki listeyi görünce hemen cesaretlenip olayı kaleme(pardon bloga) döktüm :)


  • Ev yapımı poğaça-sadelisini seviyor
  • omlet-iyi
  • börek-Katar'da yufka yok olsaydı severdi bence 
  • kiş-denemedim ama aklıma yattı
  • tost-yarısı yenmişti
  • kurabiye-silinip süpürülür
  • mini pizza-gideri var
  • çiğ badem, ceviz, kühnar-yenir
  • yoğurt-tambi canavar
  • meyve suyu-organik dışında koymam
  • süt-hergün
  • muz, elma, üzüm, erik-meyve canavarı
  • çorba-sever
  • somon balıklı makarna-bu ara rağbet yok
  • haşlanmış yumurta-bu ara rağbet yok
  • köfteli patates yemeği-patatesini yemiyor nedense
  • kuru meyveler;kayısı,üzüm-sever

Şuradaki makaleyi faydalı diye okumuşturm,

Bir de şu güzellemelerden yaparsam süper olacak(bence biraz abartmış ama olsun.Mandalinaları iç organlarına kadar soymuş :))


Sizin yumurcakların beslenme çantası favorileri var mı? 
 Bu arada google+ ayarlarıyla oynadıgım icin yorumlar silindi :(

Hiç yorum yok: