29.1.14

Diyet yapmaktan SI-KIL-DIM!



Cidden artik diyet-miyet yapmiyorum.
Hamileyken aldigim 25+ kiloyu 2,5 senede anca verdim(son2 kg kaldi).
Rahat bir insanim, kasamam ben. Yemek yemeyi de pisirmeyi de cok severim.
Evlenmeden once kosusturmali bir iste calistigim ve ise bisikletle gidip geldigim icin. Metabolizmam cok hizliydi. Acaip yerdim. Ogle yemegine arkadaslarimla ciktigimda yediklerim karsisinda agizlari acik kalirdi. Ama napiceksin iste genclikte kilo almiyor insan :D
Evlendikten sonra mecburi ev hanimi(Didim'de is bulamamistim) olunca baktim ki ayni sekilde yemeye devam edersem tombalak birine donusucem. Birazcik azalttim yemeyi. Eminim biraz spor yaparsam fantastik olur!

Hamilelikti, dogumdu, Azerbaycandi, IStanbul'du derken; simdi KAtar'dayiz.. Buraya kadarini biliyorsnuz zaten.

Bir kresin ofisinde calisiyorum suan ve masa basindayim surekli. Hos, isten cikinca yapacak birsey yok, eve gidiyoruz Inci'yle, gun bitiyor falan da filan da.
Iste sorun burada basliyor.
Hareketsizlik.
Malesef, Katar'in ennnn sinir oldugum yonu bu.
Yuruyus imkanin yok, otobus yok metro yok. E benim arabam da yok!
Bazi aksamlari GYM gitmeye calisiyorum ama istikrarli degilim :(

Madem fazla hareket edemiyorum o zaman ben de yediklerimi azaltirim!

***

Geceden basliyorum anlatmaya..



Gece yatmadan once Sassy suyumu hazirliyorum.
Tarifi soyle;
2 Lt suya 1 orta boy salatalik, birkac dilim taze zencefil,1 limon ve 10-12 nane yapragi ekleyip sabaha kadar dolapta bekletiyorsunuz. Sabahleyin de suzup iciyorsunuz.

Benim her zaman evimde bu malzemeler olmadigi icin, cogu zaman geceden 1 lt suya 2 cay kasigi karbonat koyuyorum. Donusumlu olarak iki cesit suyu iciyorum. Naasil oluyor bilmiyorum ama hemen incelme sagliyor.
Sassy suyun mantigini en basit sekliyle soyle aciklayabilirim; elmali tart yaparken elmalar kararmasin diye limon suyu eklersiniz ya, dusunun bu faydali C Vitamin deposunun icinizi beyazlatmamasi mumkun mu?
Tadi ilk basta garip gelebilir ama bir parca olsun saglikli beslenmenin ucundan tutayim istiyorsa insan icmeli bu suyu.

Isyerinde 1 lt lik sise goturuyorum ve minimum 2 lt bitiriyorum saat 2ye dek.




Offf...
Sabahleyin su ekmekten bir dilim kesip uzerine nutella surup yemek nasil bir duygu degil mi :)
Ama bu gorseli atlayin simdi ok?

Ekmegi hayatimdan cikarmaya calisiyorum. Haftada en fazla 3 dilim yiyorum diyebilirim en azindan.

Bi kere boyle guzel ekmeklerden evime katiyen almiyorum! Kapkara, bol tahilli bir ekmek aliyorum ve o ekmek 2 haftada zor bitiyor. Buzdolabinda oylece duruyor garibim. En son bayatlayan dilimleri kuslara veriyorum napim.



Kabizlik sorunu yasayan biri olarak yedillerime daha cok dikkat etmem gerek. Mesela muz yemiyorum.
Sabahlari 1 kase dolusu yogurt uzerine eklenmis seker ilavesiz musli yiyorum. Bugune kadar musliyi hazir paketlerden aliyordum ama artik kendim evde hazirlayip kavanozda saklamak istiyorum.
Icerisine sunlari koyucam; Sade yulaf, kucuk kesilmis kuru kayisi, incir, cig badem-findik, ceviz, kus uzumu ve ay cekirdegi ici.
Bazen sabahlari canim tatlimsi bisiler isterse yogurt-musli tabagima biraz tarcin serpiyorum. Kan sekerini dengeliyor.



Tatil gunlerinde kahvaltimizdan bir kesit. Beyaz peynir, domates, yesillik, kahve-cay, zeytin(ben yaptim) :)


Meyveyi oglen saatlerinde yiyorum cunku icinde seker oldugu icin aksam yenilince bunye o sekeri yakamiyor(ya da harcayamiyor).



Ekmek gibi makarna ve pirinci de hayatimdan cikarmaya calisiyorum. Evde pisirmemeye gayret ediyorum cunku pisirince dayanamiyorum ve yiyorum :(( Genelde bulgur pilavi yapmayi tercih ediyorum. En sagliklisi o iclerinde.


Yesil cay!
Faydalari surada..
Bence kesin bu zayiflatiyor beni!
Zaten 6-7 yildir iciyordum ama duzenli degildi. Simdi gunde 2 fincan iciyorum(bence ideali bu). Yemekten sonra ve aksam. Icinde bir miktar kafein oldugu icin aksam onermiyorlar ama benim uyku seven bunyeme sökmuyor :)

Bu arada gazli icecek-meyve suyu tuketmiyorum. Sevmem de zaten.
Yemek yerken(kahvalti haric) kesinlikle birsey icmiyorum. Yemekten 10-15 dk sonra yesil cay iciyorum.


Yeni kesfim Kavanoz salatasi!
Isyerine yesil salata goturdugumde acikiyordum o yuzden salatarima nohut, kuru fasulye, kuru borulce koymaya basladim. Kuru baklagillerin yag yaktigini ve protein deposu oldugunu biliyorsunuzdur bence.
Hergun haslamak yerine, marketten aldiktan sonra once biraz suda bekletiyorum, sonra da haslayip, suzup saklama posetlerinde buzlukta sakliyorum.



  • Aksam yemegi yemiyorum diyebilirim. En son 5 gibi son ogunumu yiyorum. Aksam 7 gibi de esimle sofrada ona eslik etmek icin, salatadan vs tirtikliyorum :)
  • Yemek yaparken mutlaka zeytinyagi kullaniyorum
  • Seker kullanmiyorum
  • Kalori saymiyorum
  • Disarida yemek yemiyorum(ayda max 2 kez) Yiyeceksem de kasmiyorum, canim ne isterse yiyorum; pizza, kebap vs. Eger ayda 2 kezden fazla disarida yemek zorunda kalmissam yeme hakkimi mezelerden yana kullaniyorum. Katar'da (Lubnanlilar)Humus'u cok guzel yapiyorlar!!


Burada yazdiklarim Seyda Coskun ve Karatay diyeti derlemesi diyebilirim sanirim.  Son zamanlarda diyetler hakkinda insanlarin kafasi karisiyor. Sanirim birkac haftada az yemek yemeye alisti beynim. Midem de kuculmus olabilir.

Yaklasik 2 aydir bu sekilde surduruyorum ve bir zararini gormedim. Zaten sagliksiz zayiflamaya calisinca aninda saclarim dokuluyor, beynim duruyor(lafin gelisi).




Hiç yorum yok: