14.11.13

Christmas Cookie aday adayi

Dutch Cookies




Evet simdiden Noel icin kurabiye arayislarina basladim.
Ilk deneme tarifim Hollanda Biskuvisi.
Tarifi cok faydali buldugum Sofra dergisinin yemek kitabindan yaptim.

Evlenmeden once yemek islerine hiiic bulasmazdim dogrusu. Nasil olsa evlenince yapicaz derdim :)
Erkek kardesim benden marifetlidir.
Harika yemekler yapar, masalari donatir... vs..
Annem de ben gaza geleyim diye, ''bak kardesin neler dokturdu'' vidi vidisi yapardi :P

Gecen gun bu kurabiyeyi yogururken bir yandan da kardesimle telefonda gorusuyorduk. Hamuru bir turlu toparlayamadim. Merdane ile aciyorum, kalipla sekil cikarinca kiriliyordu.
Kardesim kabartma tozunu fazla koymussundur dedi, nitekim ben de kabartma tozunu olcmeden eklemistim.
Kurabiyenin tadini cok begendim ama cok az pisirmek gerekiyor. Ben firinda fazla tutmusum sert oldu :((

Gelelim tarife,

    175 gram tereyağı
    1 adet yumurtanın akı
    1 su bardağı pudraşekeri
    2 çay kaşığı kabartma tozu
    1 paket vanilya
    Aldığı kadar un
    Üzeri için:
    Yarım su bardağı tozşeker
    1 adet yumurtanın akı

ODA sıcaklığındaki tereyağını, pudraşekerini, vanilyayı, yumurta akını ve kabartma tozunu bir kaba alın. Üzerine un ekleyip kulak memesi yumuşaklığında hamur elde edene kadar yoğurun. Hamuru unlanmış düz bir zeminde merdaneyle açın. Bisküvi kalıbı ile şekiller çıkartın. Yağlı kağıt ile kaplanmış fırın tepsisine aralıklarla dizin. Hepsinin üzerine fırçayla yumurta akı sürüp tozşeker serpiştirin. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında hafif pembeleşene kadar pişirin. Fırından çıkardıktan sonra tepside soğutup servis yapın.(yasasin copy-paste)


I just started to find the best cookies for this Christmas. I do like gingerbread cookies but sometimes i really bored to eat same thing. 
I check this book and found Dutch Cookies

I was not cooking or baking before i married. My brother cooking more than me actually. He really like to make dining table, foods.. Hes pretty good even baking :) It's not really normal in Turkey because most of Turkish man does not cooking at all. 

When i was making this cookie dough, i was chatting with my brother on the phone. And i asked him, 'why is this dough breaks?' He said maybe you put too much baking powder. And i remembered that i didn't measure it.

Recipe:

    175 gr butter(unsalted)
    1 egg white
    1 cup powder sugar
    2 tea spoon baking powder
    2 tea spoon vanillia
    Flour(untill the dough being soft)

    For the top of cookies:
    half cup granul sugar
    1 egg white


Pre-heat oven to 180 degree. Put Butter(room temp), powder sugar, vanila, egg white and baking powder in a bowl. Add flour and have a soft dough. Put your dough to a parchment paper and open with roller. Choose any moulds for cookies and put them all in oven plate. Brush egg white on top and sprinkle sugar. Bake them 10-15 min only.



Hiç yorum yok: