6.10.13

Vanilya Cupcake





 Yine yeni yeniden Cupcake :P

Haftasonu 2 gün tatilim var. Birinci günü eşimle-kızımla geçiyor, ikinci gün eşim çalıştığı için ya arkadaşlarla bişeyler yapıyorum ya da yorgunsam evde dinlenip cake-bake işlerine dalıyorum. 

Henüz 2. kez aynı tarifi denemedim diyebilirim. Her seferinde başka birşey denemek istiyorum. Bu hafta daha basic bir kek tariften yararlandım. Sitesini bir arkadaşım önermişti. O da leziz kekler yapıyor gerçekten.

Vanilya Cupcake

Malzemeler

  • 1,5 su bardağı un
  • 1 su bardağı şeker
  • 1,5 çay kaşığı kabartma tozu
  • yarım çay kaşığı tuz
  • 8 yemek kaşığı tereyağı
  • yarım su bardağı ekşi krema yani yoğurt
  • yarım su bardağı süt
  • 1 yumurta
  • 2 yumurtanın sarısı
  • 1,5 çay kaşığı vanilya ekstresi


Un, şeker, kabartma tozunu eleyip karıştırın. Yağ, yoğurt, süt yumurtaları ve vanilyayı ekleyip mikserle çırpın. 170 derece önceden ısıttığınız fırında 15-20 dk pişirin.
Çok öenmli not:  Ben tereyağını biraz dışarıda bırakıp yumuşak koymama rağmen çok katı bir karışım oldu bu yüzden tarife mecburen süt de eklemek zorunda kaldım. Eğer yağı eritip çok ılık bir şekilde harca eklerseniz belki kıvamını yakalarsınız. Eğer biraz katı olursa biraz süt eklemekten bişicik olmaz.


Bugün ne öğrendim: Keki kabartan mucize alttan gelen ısı. Fiziksel olarak da düşününce öyle zaten. Isı alttan veriliyor ve kek yukarı doğru harika bir şekilde kabarıyor :)

Bu işlerde yeniyim biraz mazur görünüz efem,


Afiyet olsun, sevgiler...


Hiç yorum yok: