18.9.13

Elmalı Tart

Bazen sadece kafam dağılsın diye hamur işlerine sarıyorum. Çok şükür ki sadece pişiriyorum, yemiyorum yani..
Bu tart da işte öyle bir zamanda mutfağa hışımla dalıp yapıldı..



Malzemeler

  • Yarım su bardağı şeker
  • 1 yumurta
  • 3 su bardağı un
  • 1 su bardağı ceviz
  • 3 yemek kaşığı margarin
  • 4 elma
Hamur için şekeri, unu, yumurtayı ve margarini ekleyip karıştırın ve birbirine yedirin. Hamuru tart kalıbına koyup sıkıştırın ve tabanına çatalla delikler açın. Yağlı kağıdı üzerine koyup bir avuç nohut koyup 200 derece ısıttığınız fırına sürün. 15-20 dk pişirin.

Elmaları dilimleyip suda bekletin, cevizleri ince kıyın. Pişen tart hamurunun üzerine cevizleri ekleyip, elmaları dizin ve tekrar fırında üzerini pişirin.





Hamurun tarifi  Sofra kitabından. Icine krema yapmak isterseniz buradan tarife bakabilirsiniz.

Afiyet olsun..


2 yorum:

darkolivee dedi ki...

oofff harika görünüyorr
ellerine sağlık
bende elmayı içine rendeleyerek koyup üstüne kafes yapıyorum hamurdan
buna da bakıyorum hemen, elmalar bollaşıyor yaşasın :)

vintage peony dedi ki...

KAfesli tarifi de denicem zaten :))