22.9.13

Cake and Bake Olayları ve Havuçlu Cevizli Cupcakes




Bir süredir malumunuz keklere elimi süremez olmuştum. Elimin değdiği kek kömür oluyordu. O yüzden varsa yoksa meyveli tart yapıp sallıyordum fırına.
Bayan arkadaşlarımın leziz keklerini yerkeniçten içe üzülüyordum ben niye yapamıyorum diye. Aslında yapıyormuşum pekala bakınız(...) Sorun bende değilmiş bunu öğrendim neyseki.

Geçen hafta bu işi çözmeye karar verdim.
Denemeye klasik ve kolay bir kekle başlamalıydım. Çok sevgili yan komşucuğum kekin experti olduğu için tarifi direk ondan istedim.
Cumartesi sabahı keki attım fırına. Üstü kömür oldu ve içi pişmemişti çöpe gitti tabi! Kömşum fırınla alakalı olduğunu söyledi ve gösterdiği şekilde açmamı söyledi. Öğleden sonra duramadım yine çırptım bi tane daha :)
Çok şükür bu kez oldu. Bu kez fırınımın ayarlarını öğrendim.

Lafı da ne çok uzattım ama, daha tarifi yazıcam...


***

 
Tarifi Simply Recipes sitesinden aldım. Gayet güzel tarifler var içinde.

Yalnız ben nolur nolmaz diye yarım ölçü yaptım. Zaten tam ölçüde 24 tane çıkıyormuş. Benim 13 adet oldu.


Malzemeler:

  • 1,5 su b. ince rendelenmiş havuç
  • Yarım su b. ceviz
  • 2 yumurta
  • 3/4 su b. ayran veya kesilmiş süt
  • 1 çay k. vanilya özü yada tozu
  • 1 su b. şeker
  • yarım su b. sıvı yağ
  • 1 yemek k. portakal kabuğu rendesi
  • 1,5 su b. elenmiş un
  • 1 çay k. kabartma tozu
  • yarım çay k. karbonat
  • yarım çay k. tuz
  • 1 çay k. zencefil veya kakule
  • 1 çay k. tarçın
Krema Sosu

  • 1 su b. labne peyniri
  • Yarım su b. tuzsuz tereyağı
  • 3/4 su bardağı pudra şekeri
Kekin yapılışı:
  1. Fırını önceden 175 derece ısıtın. Cevizleri fırında biraz pişirin ve çıkarıp soğumaya bırakın. 
  2. Havuçları yıkayıp soyun ve havluyla kurutup ardından rendeleyin.
  3. Havuç, ayran, yağ, şeker, yumurta ve vanilyayı bir kapta çırpın.
  4. Başka bir kapta un, kabartma tozu, karbonat, tuz kakule ve tarçını eleyip karıştırın.
  5. Havuçlu karışımla unlu karışım birbirine ekleyip, cevizleri de içine atın.
  6. Cupcake kalıplarına kekinizi koyup fırında yaklaşık 15 dk pişirin. 
  7. Kekler soğuyunca krema sosunuzu üzerlerine dökün.

Kremanın yapılışı:

Tereyağını eritip ılık şekilde labneyle mikserde çırpın ve pudra şekerini ekleyin.


Afiyet olsun..



2 yorum:

Kelebek dedi ki...

ahhh o fırınlar bazen baş belası oluyorlar, sizi çok iyi anlaıyorum. Benim de fırınımla başım dertte ama dilini çözdüm. Kesinlikle öyle önceden 180C ısıtmak yok, ancak 90C getirip öyle fırına atmam gerekiyor.
Tarif de güzelmiş, ilk fırsatta denemeliyim. Sevgiler

Gamze Ucar dedi ki...

Geç yorum için kusura bakmayın. Teşekkürler :)