6.3.13

Beşamel Soslu Brokolili Linguni Makarna


Selam.
Vay!  ÜSt üste 2 post yemek tarifi olmuş. Hayrettingen :)

Açıkçası son zamanlarda yemek yapmak zor gelmeye başladı, habire sallıyorum, vaktim olmuyor, İnci paçamda, orada değilse televizyonun tepesinde ya da masanın üstünde :D 
Bi ara fırsat oldu da ayarladım. Mutfak savaş alanına döndü ama neyse..
Buzdolabındaki brokoliler 1 haftadır fotosentez yapıyordu ki kurtarma operasyonuna giriştim hemen.

Brokolili Beşamel Soslu Linguni Makarna 

Malzemeler:
  • Linguni makarna
  • 300 gr Brokoli(istediğiniz kadar koyabilirsiniz) :)
  • Peynir(Ben beyaz severim tuzlu hoş bir tat veriyor)
Beşamel sos tarifi:
  • 1diş sarımsak
  • 2 y. kaşık un
  • 2 y. kaşık tereyağı
  • 1 su bardağı süt
  • yarım su bardağı süt
  • Tuz karabiber
Sarımsağı ezmeden sos tavasında kokusunu vermesi için biraz çevirip, tavadan çıkarın(yanarsa kötü olur çünkü)Unu ve yağı biraz kavurup sütü azar azar ekleyip muhallebi şeklinde pişirin. Krema gibi olsun derseniz su ile inceltebilirsiniz. Topaklaşırsa blendırdan geçirin.

Makarnayı haşlayıp soğuk sudan geçirin ki yapışmasın, brokolileri de az diri kalacak şekilde haşlayın. Büyük bir kapta Beşamel sosu, makarnayı ve brokolileri karıştırıp fırın kabına koyun ve rendelenmiş peynirle üzerini kapatıp fırında sadece üzerini kızartın.

Afiyet olsun.

2 yorum:

Melislicious dedi ki...

bu tarifi normalde peynir makarna ve beşamel sosla yaparım genelde ama brokoliyle harika olacağına eminim zaten çok severim brokoliyi de.
Beşamel sosa sarımsak aroması katmayı amaçlıyoruz galiba bu yöntemle iyi fikir deniycem yakın zamanda haber veririm:)))
ellerine sağlık!

ginger's bazaar dedi ki...

En yakın zamanda deniyorum mis gibi koktu :)