26.2.13

Yanmamis Kurabiye Tarifi


Selam!
Yanmamis kurabiye yazdim cunku, hamur isleri konusunda asiri beceriksizim :(

Tam olarak dikkatimi veremiyorum bir turlu. Biraz da aliskanlik olmasi gerekiyor arti kilo yaptigi icin de yapmamayi tercih ediyorum. 

Bazen cok SIKILDIGImda eglence olsun diye girisiveriyorum iste. 

Katar'daki evimin firinina alismak da biraz zaman aldi sonucta. Libya'da ayri, Istanbul'da ayri, Katar'da apayri bir firinim olunca eh bana da biraz hak verirsiniz herhalde :)

Bu kurabiye tarifi canim annemin. Bol kalorili ve pek tabii cok lezzetli. Inci Ester'in  dogumgunundeki seker hamurlu kurabiyeleri annem bu tarifle yapmisti. Kıtır kıtır pek güzel..

Malzemeler;
  • 125  gr tereyagi
  • 1 Su bardagi seker
  • 1 yumurta
  • Vanilya
  • Kabartma tozu
  • 2,5 su bardagi un
Not: Eger tarifinize tarcin. zencefil tozu eklemek isterseniz un miktarini azaltmaniz gerekir.

Hazirlanisi;

Tereyagini ve yumurtayi oda sicakliginda beklettikten sonra tum malzemeleri ilave edip hamuru yogurun. Buzdolabinda en az yarim saat bekletin ve merdane yardimiyla acin. Onceden isitilmis firinda 170 derecede pisirin ama yakmayin :)

Afiyet olsun..



6 yorum:

Biblio dedi ki...

Malzemesi pratik, tereyağlı oluşu da çok hoşuma gitti. Elinize sağlık.

Kalpler çok sevimli görünüyor bu arada.

Sevgiler.

Kübra

missipisi dedi ki...

ay ben bundan yapim yarın ya :) misafirim gelcek iyi olur.

vintage peony dedi ki...

Beğenmenize sevindim. sevgiler..

vintage peony dedi ki...

:))

senem sefa dedi ki...

benim de böyle kalpli kalıplarım vardı acaba yapsam mı? çok hoş görünüyor.. Fırın olayına gelirsek eski ocakla br olanlar her zaman iyiydi şimdi ben pek beğenmiyorum nedense :)

Gamze Ucar dedi ki...

Ben dün gece yine yaptım hamurdan. Bugün kızımla kalıplarla kesip fırınlamayı düşünüyorum :))