22.2.13

Biberonla uyutmayi birakiyor muyuz?



 Inci'yi  m.emeden kestigimden beri gece-gunduz biberonla uyutuyordum. Suanda 17 aylik. Onceleri biberon harikaydi cok icime siniyordu ama alt disi biraz yamuk ciktigindan beridir bende endise yaratiyordu. Gecenlerde dikkatli bakinca alt siranin egriligi beni cok rahatsiz etti. Arti arkada bir disi de curuk!!! Ne zamandir arastiriyorum, esimle konusuyoruz, ama ben bir turlu cesaret edemiyorum. Ha sugun baslayayim, yok bu hafta hasta derken zaman geciyor.Kafamda net aslinda, bebegin biberonla uyumasi dislerde egrilige sebep oluyor. Gozlerimle gordum birebir sahidiyim diyebilirim. 


Bu gece korkarak da olsa baslamaya kesin karar verdim. Basarili oldugum blogda yazmis olmamdan bellidir zaten :) Tek basima yapmadim elbette, sevgili esim de yardim etti. Normalde zaten her aksam o uyutuyor. Cok sabirli sagolsun. Ben bazen isyan ediyorum ama o iyi dayaniyor hakikaten.

Daha onceden arastirdigim kadariyla bazi bebekler rutinlerden hoslaniyor yani her aksam ayni seramoninin yapilmasini dogal karsiliyor. Inci de sistem ve rutinleri cok seven bir bebek. 

Boyle oldu;
  • Altini degistirip pijamalarini giydirdim
  • Babasina iyi geceler dedi,
  • Dislerini fircaladi(bence sut ictikten sonra yaptirmaliydim), 
  • Sutunu icti(uzerine su da icirmeliydim)
  • Kitap okudum(kitabi eline verip hikaye anlattim)
  • Yatagindaki pelus tavsani uyutma mizanseni yarattim(tavsani pispislamak, sessiz olalim uyudu, sen de yanina yat gibi gibi..)
  • Yoruldu, agladi kucagima alip pispisladim, esim devam etti ve uyudu
Ilk gun 45 dk 1 saat arasi surdu sanirim. 2.-3. de biraz ariza cikar belki ama sonra alisir(yani umarim) :)

Son olarak sunu soylemeliyim ki, her ebeveyn kendine gore haklidir ve cocugu icin her zaman en iyisini ister. Burada yazdiklarim benim fikirlerim ama sizin fikirlerinizi de merak ediyorum. Deneyimlerinizi paylasirsaniz sevinirim..

Siz bebeginizi nasil uyutuyorsunuz, uyutma yontemini degistirmeyi dusunuyor musunuz?


Sevgiler..



3 yorum:

Banyo Suyu dedi ki...

tatlım ya biberonla uyutmak tam olarak ne demek?
biz de akşam sütünü verirken yarı yarıya mayışmış oluyor. sonra kucakta 2 pışpış yapıyoruz uyuyor. sizinki de öyle mi?
bir de bu diş çürüğünü sütten sonra su vermediğiniz için olduğunu mu düşünüyorsun? ben de öyle biliyordum ama sonra bir yerde alakası olmadığını okumuştum. kafam karıştı o konuda da. su versem mi vermesem mi bilemedim.

vintage peony dedi ki...

Yani biberondan emerek uykuya daliyor(du). Aslinda(benim fikrim) dislerini fircalatmak hem aliskanlik kazansin hem de bakteriler curuge neden olmasin. Oha disci gibi oldum simdi :) Hani fircalamasak bile su icirince en azindan notrlenir diye dusundum.

Adsız dedi ki...

al karşına ,buraya yazdığın gibi anlat , inan düşündüğümüzden çok daha fazla akıllılar . ben kızıma öyle yapmıştım anlattığım gece, bu gece son olsun yarın bırakalım dedi ve ertesi gün kullanmadı..su içirmek konusu sanırım doğru ben de duymuştum ve mantıken de öyle..kolay gelsin..