16.4.12

Van Gogh Alive Sergisi


 


Sabah Twitter'da tesadüfen bugünün Dünya Sanat Günü olduğunu ve Müzelerin ücretsiz gezilebileceğini öğrendim. Zaten Avrupa yakasına geçecektik, hazır geçmişken görülecekler listesindeki İstanbul Modern Sanat Müzesini görmek istedik. Tam Müzeye giderken Van Gogh Alive sergisini karşıma çıktı. Ne zamandır bu sergiyi görmek için can atıyordum ama nerede olduğunu bilmiyordum. Karşıma çıkınca acaip sevindim. Hemen giriş biletlerini alıp girdik.

Muhteşem bir sergiydi..
Kocaman duvarlara projektörlerle Van Gogh'un tablolarını yansıtıyorlar. Öylece yerinde durup izliyorsun. 1saati aşkın içeride kalmışız, neredeyse birlikte kepenkleri indirecektik :) Çok fazla anlatmayacağım. Aslında video da çektim ama, burada izlemek yerine gidip birebir görmenizi daha çok isterim.


Vincent Van Gogh hakkında kısa bilgi;

Van Gogh, ömrünün son on yılı boyunca yaklaşık 900 suluboya/yağlıboya resim ve 1100 karakalem çalışma üretmiş, en meşhur eserlerini ise ömrünün son iki yılında yapmıştır. 1888'de ressam Paul Gauguin ile arkadaşlığının bozulması üzerine sol kulağının bir kısmını kesmiş, giderek kötüleşen ruhsal hastalığı sonucunda kendini göğsünden vurarak intihar etmiştir. Kimi sanat tarihçileri Gauguin ile yaptıkları hareretli bir tartışma sonucu Gauguin'in isteyerek ya da kendini gard amaçlı olarak Van Gogh'un kulağını kestiğini de iddia ederler.

Kaynak: Wikipedia

6 yorum:

Aphraell dedi ki...

ya Van Gogh hastası olmasına rağmen İzmirde olup gidemeyecek olanlar napsın :/ ühü :'(

GUTU dedi ki...

offf!! ne çok görmek istiyorum bir ben bir de van gogh biliyor! >__<

Müge Hestbaek dedi ki...

Van Gogh hastası olmamama, daha üç-dört ay önce Amsterdam'da Van Gogh müzeisni gezmiş olmama rağmen bu sergiden çok etkilendim. Sahiden çok başarılı bir iş çıkarmışlar. senin de fotoğraflarına bayıldım VPciğim. Genelde iyi çıkmıyor çekilen fotoğraflar. Çok hoş yakalamışsın. :)

vintage peony dedi ki...

Bi çılgınlık yapıp gel :)

vintage peony dedi ki...

Madonna konserine geldiğinde gideriz kuzum :)

vintage peony dedi ki...

Evet Mügemmel'ciğim haklısın. ayrıca da teşekkürler :)