10.4.12

Sebzeli Kiş Tarifi (kolay)



Bugün kiş ile pie yapmak arasında kararsız kaldım. Son kararımı Kiş'ten yana kullandım. Daha önce yapmıştım ama hamurunun tarifi hatırımda kalmamış. İnternetten çabucak hamur tariflerine bakıp işe koyuldum. Küçük ve ince bir hamur istediğim için tarife uyamadım yine. Nedense kitapta ya da internette yazan tariflerde illa bir değişiklik yapıyorum. Pardon tatlı hamur işlerinde yapamıyorum. O konu biraz hassas, azıcık bir farklılık örn; yumurtalar, margarin oda sıcaklığında değilse ya da unu elemediyseniz vs vs. tutmuyor. Ama tuzlu olan hamur işleri daha esnek bu konularda. Bir de buzdolabınıda hangi sebze varsa koyabilirsiniz mesela; brokoli, kabak, ezilmiş avokado. Neyse konuyu fazla uzattım galiba, eh siz merakla tarifini bekliyorsunuz tabii :)

Sebzeli Kiş

Malzemeler

Hamur:
1,5 su bardağı un
75 gr margarin(tereyağı daha güzel olur)
3 yemek kaşığı buzlu su

Harcı için:
1 adet pırasa
7-8 adet taze soğan
1 tutam ıspanak
yarım kutu krema
tel peynir
çökelek(evinizdeki mevcut peynirler de olur)
tuz-karabiber-pul biber
zeytinyağı

Unu eleyin, margarini parça pincik edip una yedirin, buzlu suyu da ekleyip tırtıklı kalıbınıza elinizle açarak koyun ve önceden 180 C ısıtılmış fırında 10 yada 15 dk pişirin. Pırasaları zeytinyağında biraz kavurun, taze soğanları ve ıspanakları da ekleyip biraz öldürün :). Kremayı ekleyin ve pişirdiğiniz hamurun üzerin eşitçe dağıtın, en üstüne de peynirleri ve pul biberi ekleyip fırına verin. Yanına çay demlemeyi unutmayın :)

Afiyetler olsun..

Hiç yorum yok: