19.4.12

Kağıt Ponpon Yapımı




Selam!
Dün sabahta kızımın aşıları için Sağlık ocağına gittik, oradan çıkınca da yürüyüş olsun diye kırtasiyeye de uğradık. Kırtasiyeden ziyade hobi malzemeleri satılan büyük bir mağaza. Hava birden bozmaya başladı. Zaten işim de bittiği için eve döndüm. gündüz camları açtığım için rüzgarın arttığını hemen farkedip kapadım camları, hem de İnci'm cereyanda kalıp üşütmesin diye düşündüm. Aradan zaman geçti, Twitter'a şöyle bir bakarken, Nişantaşında çatıların uçtuğunu ve vapur seferlerinin iptalini okuyunca görünce çok şaşırdım. Çok kötü bir fırtına yaşandı İstanbul'da. Uçak ve vapur  seferleri durduruldu, boğaz köprüsündeki araçlar mahsur kaldı. Ankara'da da benzer fırtına yaşanmış çok korkunç. Umarım az hasarlarla atlatılmıştır. Biz de iyi ki eve erken girmişiz :)

Yukarıdaki fotoğraflarda grapon kağıdından yapılmış ponpon görüyorsunuz. Bunları bebek ve çocuk odalarında, doğum günü ve düğün süslemelerinde kullanabilirsiniz. Ortama hoş bir hava katıyor.

Daha önce internette keçeden yapılmış pon ponlardan görmüştüm ama bu kez grapon kağıdıyla denedim. Aslında buradaki ponponlardan yapmak istedim fakat onun için renkli peçetelere ihtiyaç vardı. Ben de kafamdan bu şekilde uydurdum. Sonuç hoşuma gitti.

Yapılışı;
Eşit şekilde yuvarlaklar kesiyorsunuz, 3-4 yaprak yuvarlağı önce ikiye sonra da dörde katlayıp iğneyle ucundan ipe diziyorsunuz. Bütün daireleri dizdiğinizde ipi birbirine düğümleyip elinizle düzeltiyorsunuz, işte bu kadar.

Umarım açık bir şekilde anlatabilmişimdir :)

Sevgiler..



2 yorum:

Ayfer dedi ki...

Firtinayi dun tv'den saskinlik icinde izledik, gecmis olsun herkeslere.
Gayet guzel anlatmissiniz, yaraticilik fevkalade..

vintage peony dedi ki...

Teşekkür ederim :)