8.4.12

Bugünkü akşam yemeği



Bugün eski usule yakın bir fırın makarna yapmak istedim. Son birkaç yıldır lokantalarda yediğimiz beşamel soslu olandan değil de yoğurtlu olan tarif diyeyim. Peynir çeşitlerini sevdiğim için kaşar peynirinin dışına çıkarak İzmir tulumu da ekledim :)

 Fırın Makarna
 Malzemeler :

Yarım paket kelebek makarna
1 bağ ıspanak(4 büyük tutam)
2 tepeleme y. kaşığı kese yoğurdu
1 yumurta
1 s. bardağı süt
tuz-karabiber
Çeçil (tel)peyniri
Tulum peyniri
Kaşar peyniri

Ispanakları sıcak su dolu bir kapta yumuşayana kadar bekletip, suyunu sıkın. Makarnayı bol suda haşlayıp süzün. Yumurtayı, yoğurdu, sütü çırptıktan sonra tuz-karabiber ekleyip ıspanak ve makarna ile yavaşça karıştırın ve derin fırın kabına koyun. Üzerine tulum, çeçil ve kaşar peynirini serpiştirin ve 170 C önceden ısınmış fırına verip 20 yada 30 dk kadar pişirin.

Afiyetler olsun..


5 yorum:

pembe fiyonk dedi ki...

ellerine sağlık canım işte bunu kesin yaparım :)

vintage peony dedi ki...

Sağol, yap yap nefis bişi :)

banyosuyu dedi ki...

aa yoğurtla yapıldığını bilmiyordum. beşamel sosa üşendiğimden yapmıyordum bunu. bu daha iyiymiş hem hafif anacım :)
ellerine sağlık.

vintage peony dedi ki...

ben kese yoğurdu koydum normal yogurt da olur. evet daha hafif beşamelden bıkıyo insan bazen, afiyet olsun anacııım süt ossuun :)

ginger's bazaar dedi ki...

süper!2.güne kalan makarnamı napsam derken bu tarifi görmek çok hoş :)