1.3.12

Ek gıdalara geçelim mi? Bi zahmet artık..


Kızım birkaç gün sonra 6aylık olacak ve ben onu sadece anne sütü ile besliyordum. Gelişimi gayet iyi olduğu için tosuncuğuma ek gıda vermeyi hep erteledim. Bir de mama hazırlamak vs. zor geldi açıkçası.. Acıkınca emziriyordum, gayet basitti işte herşey. Ama gerçeklerden kaçamayacağımı artık anladım. Gündüz uykuları düzensizleşmeye başladı, anne sütüyle doymadığı için uyku kalitesi de düştü ne yazık ki. Ara sıra gün içinde yoğurt, bazen sulu yemek ve çorbalardan bi gıdım tadına baktırıyodum. 

Efendim bugün resmi olarak ek gıdalara geçmiş bulunuyoruz. Öğlen Bebelac'ın kavanozlardaki meyve püresinden verdim, akşam üzeri de yoğurdunu yedikten sonra 1,5 saat mışıl mışıl uyudu kuzucuğum. Akşam kendim çorba yaptım. İnternetten bebekler için çorba tariflerine baktım biraz. Tavuğun suyuna brokoli, patates, kabak ve havucu düdüklü tencerede haşlayıp Blendırdan geçirip minik saklama kaplarına koyup buzluğa koydum. Tazeliğini koruyacağı için bir sakınca görmüyorum.

Yine bebelac'ın websitesinden günlük beslenme programını yazdırdım, buzdolabına asıcam ve düzenli bir yeme rutinine başlayacağız.İsterseniz şuradan bilgisayarınıza indirebilirsiniz.

Bir de su içirelim mi içirmeyelim mi meselesi vardı. Heryerde bas bas sadece anne sütü verin su bile vermeyinciler dolaştığı için ben de gerek yok herhalde diyordum. Kendim çok su tüketiyorum,  kızımın da ihtiyacı olacağı kanısıyla ben ne zaman susasam ona da su veriyorum. Bugün bebekler için olan Hayat sudan aldım. Hem şişesi küçük hem de bebeklere özel ağızlık yapmışlar, çok pratik bişey.

Anne olmuşum da tecrübelerimi paylaşıyorum bak şu işe :)) Faydam dokunduysa ne mutlu bana.


Annelere ve anne adaylarına selamlarımı , sevgilerimi ve bol bol öpücüklerimi gönderiyorum.





5 yorum:

banyosuyu dedi ki...

işe yaramaz mı? tabii ki de yaradı.
valla emzirmek o kadar kolay ki bana da zor geliyor şimdi ek gıda olayı. bir yumurta kırıp da koyamıyorsun da önüne :)saatli maatli kat katıştır.
sana çok kolay gelsin, İnci'me de yarasın bol bol vitamin olsun, sağlık olsun.

Sevgi dedi ki...

e artık vakti gelmiş.. ama bana sorarsan öyle bi sebze sularıyla başla.. bir hafta sonra meyve suyu ve sonra püreler.. biraz mideye alışması için zaman ver.. kavanoz mamalar için bişiy diyemeyecim ben zorda kalmadıkça vermek istemiyorum çünkü.. bi cam rende edinirsen elma, havuç hatta şimdi armutta var tazecik verebilirsin kuzuya..
ay ne bilmiş konuştum dimi yok valla kendi bildiğimden değil.. ben bu konuya o kadar takığım ki -hala da devam ediyor- tamamen büyüklerimden duyduklarım :)

CATAE dedi ki...

Merhaba bir de bıdıklara cam şişe sulardan vermemiz daha sağlıklıymış aslında.Sırma ve Pınar ın var cam şişe suları

mermaid dedi ki...

bende nacizane buzluğa koymak yerine günlük olarak çorba hazırlamanızı önereceğim, kolay gelsin :)

mermaid dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.