12.3.12

Daha kaç ay emzireceğiz?



Emzirmek anne ve bebeğin arasındaki sevgi bağını güçlendiren, çok ayıcalıklı birşey. Emzirmenin süresi ise herkese göre değişen bir durum. Bebeğe, anneye ve çevreye farklılık gösteriyor. 
6. aydan sonra anne sütünün besleyiciliği, kalitesi azalıyormuş ama bebeğin sevgi ve güven hissiyatı için de emzirmek gerekiyormuş. Mesela annem beni emzirememiş, uçları yara olmuş, ama bazı anneler var 2 sene cok cok emzirmiş çocuğunu. Genel olarak baktığımızda emzirmeyen, emziremeyen, sütü gelmeyen, memeyi reddeden bebekler de var. 6 ay emzirmek de az değil hani.

  • 6.aydan sonra bebeği memeden kesmek doğru mu?
  • 1 yaşına kadar emzirmek gerekir mi?
 

Kafam çok karışık, sizin bu konudaki fikirleriniz neler?
Paylaşırsanız çok sevinirim.


11 yorum:

ELFony dedi ki...

Ben 1 yaşına kadar emzirmeyi hedeflemiştim.. 10. aydan sonra bir öğününü biberon sütüne geçirdim bıraktırması zor olmasın diye.. Ama yaşından önce hamile olduğumu öğrenince bıraktım emzirmeyi.. WHO 2 yaşına kadar emzirmeyi tavsiye ederken, bir çok çocuk gelişimci 1 yaşından sonra emzirmenin çocuğun psikolojisinde ileriki yaşlarda sorunlar oluşturabileceğini söylüyor.. Anneye bağımlılık, içe kapanıklık vs.. Benim de çevremdeki bir iki çocuk psikiyatrist tanıdık aynı şeyi söyleyince kesin kararımı vermiştim. Yani aslında ben bu kararı doğurmadan önce almıştım.. Ama yine de kim ne derse desin kararı anne ve çocuk beraber veriyor.. Bırakmaya hazır değilse emzirmeye devam edersin :) siz ne kadar isterseniz o kadar..

ELFony dedi ki...

Bir de emzirmenin en güzel tarafı çocuk hasta olduğunda iştahsız oluyor, ama emmekten vazgeçmiyor.. Bir de annenin hasta olduğunda ürettiği her antikor bebeğe de geçiyor.. Dolayısıyla da hastalıklara daha dirençli oluyor.. 6 aydan sonra sütün varsa emzir bence.. Bebek ve anne bağı için de çok gerekli zaten.. Çenem düştü ama tv de bir doktor "günde bir çay kaşığı anne sütü bile çok faydalı" demişti.. :)

Deniz dedi ki...

Ben daha 18 günlük anneyim. İlk gün sütüm geldikten sonra kesildi ve 4 gün gelmedi. O 4 gün bebeğimi doyuramadıktan sonra çektiğim vicdan azabı ve üzüntü tarifsizdi. O yüzden emzirmek gibi bir nimeti asla bebeğimden uzaklaştıramam sanırım. Yaralar bende de oldu ama umurumda değil:) Nede olsa artık bebeğim annesinin sütünün nimetlerinden faydalanıyor. Sütüm kesilene kadar -ki umarım en az 1 yıl gelir- yavrumu bu nimetten mahrum etmeyi hiç düşünmüyorum. hem elfony nin de dediği gibi bağışıklığı için çok gerekli anne sütü... umarım sizde sütünüz kesilene kadar dayanabilirsiniz, bende :)

julyet dedi ki...

oğlum 5 aylık, bende iki yaşına kadar anne sütü almasından yanayım ancak bir yaşından sonra sağarak vermeyi düşünüyorum, ELFony ninde bahsettiği, oluşabilecek sıkıntılar yüzünden düşünsenize iki yaşında konuşuyor yürüyor ve kucakta meme emiyor, herkesin içinde meme istiyor vs.. bu görüntü bana pek hoş gelmiyor ancak sütüm yettikçe sağarak vereceğim belirttiğim gibi, onun haricinde bir yaşına kadar gerekli bence fiziksel olarak doyurmasa bile duygusal olarak doyuracağını düşünüyorum

Siu dedi ki...

Bu yorum ve yazı bilgilenmem için bana da çok faydalı olacak cnm..

banyosuyu dedi ki...

ben de 1 - 1,5 yaşına kadar gideyim diyorum.
mümkün olursa tabii. ben çok seviyorum emzirmeyi.
hiç uğraşmıyorsun çayla çorbayla.
ama Alis iyice az az emmeye başladı şimdiden.
onun gittiği yere kadar gidebileceğiz ancak.
bu arada annem bizi de hiç emzirmemiş.
bizimle yaşıt olup da emzirilen kimseyi duymadım ben henüz zaten.

ELFony dedi ki...

Aaaa bunu ilk defa duydum.. Kaç doğumluydun?

banyosuyu dedi ki...

80liyim ben. 2 kardeşim de ben de emzirilmedik.
halalarım, yengelerim, teyzem
çocuğunu emziren kimseyi ne duydum ne gördüm.
yenidoğan çocuklara zengin olanlar hazır mama,
olmayanlar muhallebi verirlerdi.
bazı kuzenlerim doğduğunda epeyce büyüktüm, gözlerimle gördüm.
hatta bir tane yenidoğana bildiğimiz ineksütü, un ve şekerle yapılmış muhallebi verildiğine bizzat şahit oldum.

frambuazlı ruh pastasıyım dedi ki...

benim sutum az geldiginden 4 aydan sonra, meme+sut formulu ile beslemeye basladik. 7. ayin sonunda kuzu memeyi birakti. su an 11 aylik. kati gida ve formul sut ile besleniyor. doktormuz gelisiminde herhangi bir sorun gorunmedigini. beslenmesinin yeterli oldugunu. 6 aya kadar emmis olmasinin yeterli oldugunu soyledi de ben de bebiskoma yetemedigimi dusunmekten kurtuldum :)

ELFony dedi ki...

Çok ilginç.. Ben ilk defa duydum bunu.. Gerçi eskiden 4 aylıkken falan ek gıdaya başlanırmış ama.. Benim eşim ve kuzenlerim 80 li hepsi de emmiş.. Hadi izmir de böyle bir furya yokmuş desem.. Yenge de 80li, o da Ankaralı.. Onu da annesi uzun süre emzirmiş..
Ama maalesef arada bir böyle modalar çıkıyor..

my little world dedi ki...

blog blog gezerek yazdığım üzere:) benim kızım 5 ay emdi,şu anda 9 aylık günde 3 kez sağarak anne sütü veriyorum,1 yaşında kesmeyi düşünüyorum.emseydi de 1-1,5 yaş civarı kesmeyi düşünürdüm çünkü besleyiciği ve miktarı azalıyor zaten bir süre sonra ve her şey yiyebiliyor artık,sütten değil kendisi yiyerek vitamin alabilir. bir de konuşabilen,dişli mişli çocuğun emmesi garip geliyor bana.anne çocuk arasındaki bağ için emzirmek şart ama abartmamak lazım..