17.10.11

Babam


Biricik babacığım benim. Sen de bana biricik kızım derdin. Seni şimdiden çok ama çok özledim. Seninle yaşamadığım herana, aramadığım hergüne lanet ediyorum. Söylediğim keşkelerin haddi hesabı yok, olmayacak.  Senin de dediğin gibi artık çok geç.

Biliyor musun annemle boşanma sebebinizin ''anlaşamama'' değil de  başkası için gittiğini öğrendiğim gün senden nefret etmiştim. Bizimle ilgilenseydin belki gidişini gözardı ederdim ama onu da yapmadın malesef. Kimseye güvenmememin de, pazarda bakliyat satmamın da sebebi sen oldun baba. Senin yüzünü görmeyi bırak, sesini bile duymayı istemiyordum. Bize yaptıklarından sonra bi de sana baba mı diyecektim? Kardeşim gibi olamadım, sineye çekemedim, ''herşeye rağmen babam o benim'' diyemedim.
Aradan aylar, yıllar geçti, sen benden af dilemediğin halde ben seni affettim aslında. Mesafeli, sınırları olan, duygusala bağlamayan, nasılsın-iyi misin ilişkisini devam ettirecektim bundan sonra. Zaten sevgimi belli etmeme, içimde yaşama, sarılmama ve sevgi sözcükleri söylememe huylarımı annemin söylediğine göre senden almışım.

Fakat ne zaman bir aile kurmaya karar verdim, o zaman seni yakınımda istedim. Isınma turları, arada bir arayıp sormalar ve seyrek ziyaretlerle, fazla yüz vermeden hallediyordum işte. Bu yıl İzmir'e yerleştik, ev tuttuk derken, baktım sen etrafımda pervane oluverdin. Evde ne kadar tamirat, boya badana varsa seve seve yaptın, canla başla koşturdun. Benim yaşayacağım evi güzelleştirmek için veya günah çıkarmak için. Her dakika soruyordun kızım başka yapılacak birşey var mı diye. Sendeki değişimler karşısında ağzım açık kalıyordu, niye ve nasıl böyle şeyler yapıyor diyordum. Çok değişmiştin, yaşlandıkça mı insan daha duygusal oluyor diyordum. Sürekli herkese hizmet etme ve tatlı dille konuşma halindeydin çünkü. Bebeğimin cinsiyetinin kız olduğunu öğrendiğinde; ''kız olmasına çok sevindim ben kız çocukları çok severim'' demiştin. Canım kızım gel seni bir öpeyim dediğinde ya da bana sarıldığında utanır, sıkılırdım. Sana inanmamak için, halbuki kaybedecek neyim vardı. Ne vardı ben de canım babam deyip boynuna atlasaydım, seni çok sevdiğimi söyleseydim. Yüreğim nasırlaşmış işte, kahretsin. 2 ay önce karnının ağrıdığını söylediğinde evham yapıyor hiçbirşeyi yok, hastalıklara kafayı takmış millet dediğimi unutmuyorum. Herşeyi ne kadar hafife alıyorum bazen. Acile yatırdılar, kanser teşhisi kondu. Ama yok yok olamaz, iyileşecek diyordum! Kanser, dışarda duyduğum bir hastalık, evet ölümcül ama bizim ailede ne işi var, hadi geldi en yakınımı babamı buldu diyelim.Ama çaresi vardır illa ki. Saçmalamayın; babam gibi yakışıklı, her zaman dimdik duran, herkesi mutlu etmek için etrafında fır dönen bu hiperaktif adam kanser olamaz, eğer öyleyse de iyileşecek.

Eskiden beri hep sitem ederdin, neden aramıyorsun, neden gelmiyorsun kızım diye. Bende bahaneler biter mi. İşimiz vardı gelemedim, kontörüm yoktu arayamadım baba. Ya benim bir babam var nasıl olsa. Ben aramasam da gidip görmesem de biliyorum o hep orada olacak diyordum. Kendimi hep böyle kandırdım. Onca yıl insan babasının doğumgününü hatırlamaz mı, hatırlamadım.


Bu dünyadan gittiğin gün torunun tam da 1 aylık olmuştu. İnci'yle fotoğraf çekilirken ne kadar güzel gülmüşsün, çok mutlu çıkmışsın. Ben yüzüne bakamıyordum ki. Sarılığın epey ilerlemişti, utanıyor ya da korkuyor muydum sana bakarken, bilmiyorum.

Acı haberini alınca annem de ağladı biliyor musun.
Son nefesini vermeden beni istemişsin, seni son bir kez görmek için yolda hep dua ettim babacığım. Seni sevdiğimi söyledim, ellerini tuttum, çok soğumuştu, yoğun bakımdaki klimalardandır dedim.Isıtmaya çalıştım ellerini. Söylediklerimi duydun değil mi babacığım? Herşey bu kadar çabuk nasıl bitebilir. Önümüzde ne kadar güzel günler vardı. Sen daha elli yaşındaydın. Külüstür arabandan kurtulup yeni bir araba almıştın. Kiradan kurtulup kendi evine geçmiştin. Tam bunların keyfini sürecekken, neden gittin baba neden.

Babacığım, hep orada olmayacağını çok geç anladım. Çok üzgünüm, kendime çok kızıyorum. Şimdi hayatta olsaydın günde 3-4 kez seni arasaydım, seni çok sevdiğimi yüzbinkere söyleseydim.

Şimdi insanlara onları sevdiğimi söylemeyi, aklıma geldiklerinde aramayı, öpmeyi ve sarılmayı öğreniyorum. Sanırım biraz pratikle alışacağım. Tüm bunları anlamam için seni kaybetmem mi gerekirdi bilemiyorum ve sorgulamıyorum.

Canım çok yanıyor, boğazım düğümleniyor, kalbime bıçak saplanıyor sanki. Ne acım ne de pişmanlıklarım. Hiçbirşey seni bana geri getiremez. Kıymetini bilemedim.

İnci'ye hep seni anlatıcam, en güzel anılarımızı. Denize gittiğimiz günleri, ben hasta olunca eve kebap ve muz getirdiğini, yedi gölleri, herşeyi. O da seninle geçiremediği günler için üzülecek belki, fotoğraflarına bakıcak sadece.

Elveda babacığım, biricik kızın Gamze.

21 yorum:

Matissera dedi ki...

Bir çırpıda okudum... boğazımda koca bir düğümle... kelimeleri seçemiyorum...ne diyebilirim ki? Başın sağolsun arkadaşım, nur içinde yatsın babacığın, anne-baba ne olursa olsun kalbimizde yeri çok farklıdır, baban da seni duymuştur eminim, huzurludur... :(
Sana, ailesine ve yakınlarına sabır ve sağlık diliyorum :(

pinosh dedi ki...

canım benim ya başın sağolsun :( cumartesi seni gördüğümde durgun gibiydin biraz zaten ama gidecek olmana yormuştum...

pinosh dedi ki...

başın sağolsun canım benim. cumartesi gördüğümde durgun gibiydin biraz ama gideceksin diye öylesin diye düşünmüştüm. çok üzüldüm...

Hayat ve Kurabiyesi dedi ki...

Başın sağolsun Gamzecim... Seni hamileliğinin evresinde tanıdım hergün burayı ziyaret ediyordum .. minik kızınla vakit geçirmekten haklı olarak buralara gelemiyor diyordum.. Çok üzüldüm ... biraz önce beni işe bırakan babamı arayıp seni seviyorum demek istedim... ama o koca yumruk engel oldu... Allah rahmet eylesin... Kendine dikkat et güzel anne..

MODA CADISI dedi ki...

Başın sağolsun :(( Ama bak hayatına bir güzellik daha gelmiş onun için de tebrikler, birlikte uzun bir ömür sürersiniz inşallah, sevgiler.

Zeynican dedi ki...

bu yazıyı okuyunca ilerde ne olur bilemiyorum.çocugum olursa öldüğünü söylemeyi düşünüyorum ben.sizin adınıza üzüldüm.başınız sağolsun.ama ben babam öldüğünde üzülmeyeceğim diyorum hala.içinde azıcık merhamet oldugunu bilsem bende arardım belki...

banyosuyu dedi ki...

canımm başınız sağolsun. Neyse ki son günlerinde de olsa yanında olmuşsun. en azından bununla avunur dediğin gibi çocuklarına O'ndan sevgiyle bahsedersin.
Çok öpüyorum seni.

çokomelike dedi ki...

Başınız sağolsun,annesini göklere yeni uğurlamış biri oalrak acınızı yürekten paylaşıyorum..

kedi dedi ki...

mahvoldum okurken, canın ne çok yanmış...

SvGLove dedi ki...

VP'cim basin sag olsun, Allah geride kalanlariniza sabir versin. Ancak sabir ve zamanla azalacak bir durum bu. Buraya hissederek yazdiklarin babacigini ulasmistir, O seni duymustur.

noraashira dedi ki...

bu aralar hep birinci ağızlardan giden babalara cümleler duyuyorum, tüylerim hep diken diken, başın sağolsun canım.

ELFony dedi ki...

Çok zor.. Başın sağolsun..

Glam dedi ki...

Ben bir dedemi hiç görmedim. Görmedim ama hep çok merak ettim, tanımak istedim.Hep anlattı babam, halalarım ve amcalarım.Belki birlikte olamadık ama sanki birlikte gibi hissettim çoğu zaman. Çok ağladığım da oldu hiç görmediğim, tanıyamadığım dedem için,fotoğraflarını topladım herkesten, ve hep çok sevdim onu, ailem sayesinde. Sen de İnci'ye dedesinin eksikliğini hissettirme, hep anlat, tanıyamasa da sevsin dedesini.Başınız sağ olsun.Öyle hisli,öyle gerçek yazmışsın ki, babacığın da hissetmiştir bence. Kesin hissetmiştir, biliyordur, anlıyordur acını.Baba o, bilmez olur mu...

Meral Erdoğan dedi ki...

canim gamzem, babacigin nur içinde yatsin...

GUTU dedi ki...

Gamzecim başınız saolsun..
anlıyorum..

Moda(e)rator~ Moda olan Herşey Kontrol Altında dedi ki...

Tüylerim diken diken oldu.. Başın sağolsun çok..

vintage peony dedi ki...

Herkese tek tek çok teşekkür ederim arkadaşlar. Çabuk cevap yazamadım kusura bakmayın.

eliz vintage dedi ki...

Başınız sağolsun cok iyi anlıyorum sizi,pişmanlık hissetmeyin önce kendinizi affedin ve kabul edin.Sevgiler...

Adsız dedi ki...

oğlum 'anne dedem nereye gitti' diye sordu bugün, bi de üzerine bu yazı benim için pek iyi olmadı:(( keskeler hiç ama hiç bitmiyo!!mekanları cennet olsun inşallah!!

paçoz nuri!!

zizim bizim dedi ki...

nurlar içinde yatsın, Allah sizlere sabır versin gamzecim

vintage peony dedi ki...

Eliz vintage*
Evet haklısınız, önce kendimi affetmeliyim galiba..

Adsız*
Evet bitmiyo malesef, şimdi kalanlara keşke dememek için uğraşıyorum.

Zizim*
Sağol canım, dostlar saolsun..