1.7.11

Pastacılık mı? No no no!!!

 
Annem çocukluğumuzdan beri benim ve kardeşimin doğumgünü her yıl imkanlar elverdiğince kutlamamızı sağladı.. Ben de 2 senedir annemden uzak olmam nedeniyle annemin doğumgününü kutlayamamıştım. Derken anneme neden güzel bir doğumgünü partisi yapmayayım dedim. Pasta becerimi de görmüş olacaktım böylece. İnternetten biraz araştırınca pandispanya ve kolay şeker hamuru tariflerini buldum. Biraz göz atınca ben bu işi kotarırım dedim..

En önemli şeyi yani pastanın yapılışını son güne bırakıp riske atmak istemediğim için partiden birgün önce pastanın pandispanyasını ve şeker hamurunu yapmaya karar verdim. Öncelikle pandispanya hamuruna yapımına başladık. Ben o sırada meşgul olduğum için arkadaşımın fırını 170 derece değil de 250 dereceye ayarladığınını farketmedim ve 2 tepsinşn 1 tepsisi kül oldu :) Şükür diğer tepsi iyi durumdaydı. 1 Tepsi yetmeyeceği için 1 tane daha hamur hazırladık ve sonuç güzeldi.

Çarşıda alışveriş yaparken tesadüfen bir pasta malzemeleri satan dükkana girdik. Ben karşımda yardımsever bir pasta hocası görmeyi beklerken umarsız ve ukala bir kadınla karşılaştım. Şeker hamurunu ilk kez yapacağım için biraz bilgi almak istedim o da bana ''Şeker hamurunu herkes yapamaz, hele sen bu halinle hiç yapamazsın'' dedi. Bu halinle derken pilates topu büyüklüğündeki karnımı kastediyordu.. Hanım sen misin bana yapamaz diyen diyerek o gazla hemen eve gidip giriştim şu hamura.. Yapılışı zormuş ama imkansız değil. Şeker hamurunu yarım ölçü yaptık. Pudra şekerini az aldığımız için yetmedi.Tarifte  900 gr pudra şekeri gerekliyken ben sadece 1 pk 200gr almışım. Yeteri kadar şekeri de ilave edip, hamurumuzu da hazırlayıp streçle sarıp kaldırdık.



Sonuç mükemmele yakın oldu. İyi ki yapmışım bu pastayı. Çünkü kalanları ertsi gün şarkı ve türküler eşliğinde taksit taksit mideye indirdim :)

Not: Belki de pastacı kadının lafları beni gaza getirdi ve ortaya böyle birşey çıktı. Yiyenler bayıldı, çok başarılı buldular, alttan da epey gaz verdiler. Ama bir daha böyle bir işe kalkışır mıyım(hele bu halimle) bilemiyorum. Orası muamma..


5 yorum:

banyosuyu dedi ki...

senin o halininin kıçını yesin o bir kere.
Çok güzel olmuş, çokta güzel iyi olmuş işte.

Hayat dedi ki...

Banyosuyuna katılıyorum hem gülmekten hemde cidden :))) Maşallah sana.. ilk pastan bu kadar güzel olduysa devamında harikalar yaratırsın.. Ellerine sağlık..

esinspiration dedi ki...

vallahi bravo sana, ellerine sağlık, süper görünüyor :)

Matissera dedi ki...

yaww bu harika görünüyorr, kimbilir lezzeti de nasıldı, hamarat vintym, sen herşeyi yaparsın her halinle canımm ^_^

vintage peony dedi ki...

Banyosuyum*
Şimdi o kadına gidip ''çıkışa gelsene'' dicem :))

Hayat*
Sağol, belki ilerde tekrar yaparım ;)

Esinspration ve Matim*
Bu iki harika kardeşe bayılıyorum ben biliyomusunuz :) Teşekkürler