22.2.11

Libya'da neler oluyor




Herkese merhaba.

10 Şubat gibi Libya Trablus'a eşimin yanına gitmiştim. Haberlerde  Libya'da isyan başlıyor diye bahsetmeye başlamıştı fakat biz inanamadık. Çünkü Libya'da karşılaştığımız herkes Liderlerini (Kaddafi) çok seviyorlardı. Yani biz öyle bir şeyin olacağına katiyen ihtimal vermemiştik. Ardından Bingazi'de Kaddafi karşıtlarının sokaklara döküldüğünü ve isyanın günbegün büyüdüğünü duyuyorduk. Geçtiğimiz Perşembe gününü Gazap Günü ilan ettiler. Cuma günü eşim beni arayıp isyanın Trablus'ta da başladığını, kaldığımız evdeki eşyaları toplamamı ve 2-3 gün Şirketin aile lojmanlarında kalacağımızı söyledi. Geri dönemeyeceğimiz ihtimalini göz önüne alarak eşyaları valize koyup evden çıktık ve o gece Aile Lojmanlarında kaldık.

 Gündüzleri hiçbir hareket yoktu ama geceleri herkes çılgınlar gibi sloganlarla bağırıp çağırıyorlardı, silahlar atılıyordu sürekli. Pazar gecesi çok korktuk biz şantiyenin içinde güvenli yerde olmamıza rağmen sesler o kadar yakından geliyordu ki, kendimizi en kötüsüne hazırlamıştık. Bingazi'deki Türk şirketlerini bastıklarını, yağmaladıklarını ve ardından ateşe verdiklerini öğrendiğimiz için çok korktuk.

Sürekli silah sesleri, korku ve endişe dolayısıyla  o gece şantiyede hiç kimse uyuyamadı. O gün tüm bayanların acilen Türkiye'ye gönderilmesine karar verildi. Dünkü öğlen uçağıyla İstanbul'a döndüm ama inanın gelmiş olmama sevinemiyorum bile çünkü eşim hala Libya'da ve şuanda ülkede içsavaş başlamış durumda. Telefonlar ve internet hükümet tarafından kesildi. Kimseye ulaşamıyoruz. Merak ve korku içinde eşimin sağ salim Türkiye'ye dönmesini istiyorum.


Not: Kaddafi 42 yıldır Libya'nın tek lideriyken, onca yıl herkes sessiz, sakin ve kaygısız bir şekilde yaşarken tam şimdi, biz oradayken bu olayların başlaması da nasıl bir tesadüftür anlayamıyorum..







33 yorum:

cicibebe dedi ki...

korkunç bir şey gercekten.. çok gecmiş olsun canım, inşallah eşin bir an önce gelir.. Benim de çok yakın bir arkadaşım orda çalışıyordu, çok endişeliyim :(

SvGLove dedi ki...

Dun aklima gelmistin VP! Turkiye'deydi, dondu mu libya'ya acaba diye.
Cok uzuldum duyduklarima; umarim en yakin zamanda esine kavusursun ve oradaki Turklerin hepsi sag salim evlerine doner.

Matissera dedi ki...

Vintymm, canımm, inşallah en kısa zamanda eşine kavuşursun,tüm kalbimle eşine kavuşmanı diliyorum, canım benimm

Moda(e)rator~ Moda olan Herşey Kontrol Altında dedi ki...

Hakikaten şaka gibi yaşadıklarınız. iyi olmana sevindim ama umarım eşin sağsalim sorunsuzca yanında olur.

banyosuyu dedi ki...

canım çok merak ettik seni. Gelmene çok sevindim. Eşinde en kısa sürede yanında olur umarım.

pembe fiyonk dedi ki...

peonycim tekrar geçmiş olsun.inşallah eşine en kısa zamanda kavuşursun.inşallah orada ki herkes ülkemize bir an önce geri dönder

Yurdanur dedi ki...

Dün akşam televizyonda olayları izlerken aklıma geldiniz ve epey merak etmiştim...Meraklanmayın eşiniz de yakında gelir ve sağ salim kavuşursunuz inşallah..Bu olaylara dışardan bir kişi olarak bile inanamıyorum bu duruma.Allah kolaylık versin..
Sevgiler,
Yurdanur

pinosh dedi ki...

canım olayları duyunca ilk sen geldin aklıma, döndüğün için çok sevindim. eşin de bir an önce dönsün işallah. haberdar et bizi.

Allegra'nde dedi ki...

battadol'a ulaşıp sana ulaşamayınca endişenedik cidden. umarım eşin de bir an önce gelir. içini rahat tut sen canım.

COCO GINO dedi ki...

peony sana geçmiş olsun eşin de sağ salim gelicek işallah, bizim de 4 şantiyemiz var tripolide , aklımız arkadaşlarımızda 4 gözle bekliyoruz bakalım ama nedir bu Türklerin araplardan çektiği diyorum başka da bişey demiyorum..

noraashira dedi ki...

Canım çok büyük geçmiş olsun, inşallah eşin en kısa zamanda sağ salim döner.

nesne dedi ki...

dua ediyoruz peonycim! diğer bekleyen arkadaşlara da sabır ve teselli, sonunda da kucak dolusu sevinç diliyorum!

Adsız dedi ki...

en kısa zamanda eşine kavuşman dileğiyle sabırlar diliyorum! kötü düşünme...

Nyuu dedi ki...

Gerçekten yaşananlar korkunç... Bir anda komşu ülkelerde böyle olayların patlak vermesi bence tesadüften öte birşey. Allah oradaki herkesin yardımcısı olsun. Sana da bununla geçmiş olsun. İnşallah bir an önce eşine kavuşursun. İyi haberlerini bekliyoruz.

bubu dedi ki...

çok üzücü en kısa zamanda eşin Türkiye'ye gelir umarım.Sizin ve evlerine dönemeyen herkes için dua edicem.

esinspiration dedi ki...

çok geçmiş olsun, inşallah bir an önce sağ salim eşine kavuşursun..iyi haberlerini bekliyorum <3

Zuzu dedi ki...

Umarim en kisa zamanda esine kavusursun... Cok tatsiz, cok kotu seyler ama iyi seyler dusunmeye calis...

Zuzu dedi ki...

Umarim en kisa zamanda esine kavusursun... Cok tatsiz, cok kotu seyler ama iyi seyler dusunmeye calis...

Aslı dedi ki...

dönebilme çok sevindim .ünkü benim de aklıma ilk sen geldin.geçmişler olsun umarım eşin ve diğerleri en kısa zamanda ve sorunsuz bir şekilde dönerler.
sevgiler

ASLI - BB dedi ki...

Haberlerde vatandaşlardan bazılarının Türkiye'ye dönemediğini duyunca hemen aklıma geldin. Umarım en kısa zamanda eşine kavuşursun ve her şey normale döner.

dream dedi ki...

aklınıza kötü şeyler getirmeyin, devletimiz herkesi sağsalim getirmeye çalışıyor, dualarınız eşinizi koruyacaktır, iyi haberler bekliyoruz...

Sémy dedi ki...

eşiniz ve yaşayan herkesin en az zararla kurtulabilmesini canı gönülden diliyorum.Allah yardımcınız olsun.

Hande dedi ki...

Canim benim. Cok sukur ki dondun. Biliyorum cok zor ama her sey yoluna girecek esine kavusacaksin umuyorum ki. Hepimizin kalbi orada.
Hosgeldin
Sevgiler

marléne the third dedi ki...

çok geçmiş olsun..bizler sizin gibi orada ne yaşandı bilemeyiz,ancak tahmin edebiliriz..
dilerim eşiniz ve diğer Türkler de sağ salim gelirler.

Hayat dedi ki...

Allah yardımcınız olsun canım. Türkiye'ye dönmene sevindim ama niye eşin de gelmediki :( Biran önce sağ/sağlim eşinin ve tüm Türklerin gelmesi için dua ediyorum. Bu olaylar yaşadıkların hiçte kolay değil bizi haberdar et olurmu ???

Doorstepping dedi ki...

Ben de senden haber alamayınca çok korktum, neyse sağsalim geldin, eşin de en kısa zamanda gelir inşallah.
Ben de aynı şeyi düşündüm oralara çalışmaya giderken kimin aklına böyle bir şey gelebilirdi :(

meral erdoğan dedi ki...

ponicim, her sey yolunda mi? dondu mu esin?

The Daughter of God and Alexandre Dumas dedi ki...

bugün haberlerde izlerken bir anda aklıma geldi Vintage P. libya'da değil miydi diye? Senin kurtulduğuna sevindim, darısı eşinin başına...

zizim bizim dedi ki...

çok kötü bir tesadüf olmuş, büyük geçmiş olsun, geçten takip oldu ama eşinin de dönmesine sevindim peony...

Adsız dedi ki...

geçmiş olsun.
Sizin orda olmanızla olayların aniden başlaması arasında nasıl bir ilişki kurdunuz anlamadım. Siz ordasınız diye başlamamalı mıydı?

Adsız dedi ki...

aynı cehennemi bingazide yasadık bızde.çatısmanın ortasında kaldık.santıyemız yakıldı bız ordayken. ferıbotlarla donebıldık.kabus gıbıydı. hepımıze gecmıs olsun..

Adsız dedi ki...

aynı cehennemi bingazide yasadık bızde.çatısmanın ortasında kaldık.santıyemız yakıldı bız ordayken. ferıbotlarla donebıldık.kabus gıbıydı. hepımıze gecmıs olsun..

Müge Hestbaek dedi ki...

vpciğim;
uzun zamandır çok kısa aralıklarla internete girebiliyorum. Bu yazıyı atladığıma çok üzüldüm. Geç de olsa geçmiş olsun demek isterim. Neyse ki artık her şeyin rahatladığını bilerek yazıyorum. Yine de çok üzüldüm. Çok çok geçmiş olsun.