23.1.11

Uzun uzun yolları aştım geldim: Antakya


Sabah Adana'dan otobüs ile 3 saatlik yolculuk yapıp Antakya'ya vardık. Tabelalardaki Arapça-Türkçe yazıları görünce biraz şaşırdım. Halep'e çok yakın, sanırım 30km kadar uzaklıktaydı. Yanınızda pasaportunuz varsa Suriye'ye geçebilirsiniz.
1. Hristiyanlık tarihindeki en önemli ve en eski kilisesi olan St. Pierre Kilisesi. Çok etkileyiciydi benim için, ilk Hristiyanların toplandığı bu mağarada gözyaşlarıma engel olamadım. 2. Yörenin meşhurlarından Künefe, lezizzzz çok lezizzzz... 3. Asi Nehri, tersine aktığını söylediler. Bakınca anlaşılmıyor, yani Denize akacağına Deniz Nehre akıyormuş. 4. Kağıt kebabı, Humus ve yörenin çeşitlemeleri. Lokanta tavsiyesi isterseniz, Uzun Çarşı yakınlarındaki ''Sultan Sofrası'' yemekleri çok lezzetli ve hizmeti kaliteli.

Yarın Mersin.

5 yorum:

KOVA KADINIYIM BEN ... dedi ki...

ohh yarasın
fotolar sahane gözukuyor.
bu arada blog adresim hesabımdan kaynaklanan sorunlar yüzünden kovakadiniyimben.blogspot.com olarak değişmiştir
haber vermek istedim :)

vintage peony dedi ki...

Sağol, adresi değiştiririm ;)

Burcu Çalışkan dedi ki...

1 ay içinde 2. antakya konulu posta denk geliyorum zaten çok merak ediyordum gitmem için evren sinyal gönderiyor bana :))

vintage peony dedi ki...

Burcu*
Git bebişim :)
Görülmesi gereken tarihle dolu bir şehir.

simla dedi ki...

antakya yemekleri yıkılır... yemekten patlatır adamı... nasıl cnm istedi şu an anlatamam:)