21.1.11

Uzun uzun yolları aştım geldim: Adana

Adana
 Geçen hafta Cuma günü çıktığım Adana ve çevresi turundan daha yeni döndüm. Güzel ama yorucu bir gezi oldu benim için. 

Adana'yı İzmir'e çok benzettiğimi söylemeliyim. Arkadaşım sağolsun epey gezdirdi beni oralarda, ufak çocuğu olmasına rağmen Adana kazan biz kepçeler deyip bol bol gezdik. 

1.Taş Köprü. 2. Adana kebapları, harikaydı, enfesti doyamadım inanın ki. Sırf kebap yemek için bile gidilebilir. 3.Kırmızı havuçtan yapılan şalgam suyu neredeyse her köşe başında bulunuyor. İçinde havucu ile birlikte bile içebilirsiniz. 4. Şekerlermeler. Ben Adana'dan şekerleme yerine yöresel tatlıları; Karakuş, Taş kadayıfı, KAdayıf dolması ve Bal kabağı tatlısını tercih ettim. Favorim ''Karakuş''. 

Yarın Antakya fotoğraflarını yükleyeceğim.
Şimdilik sevgiler.


4 yorum:

noraashira dedi ki...

bana şırdan? :)

vintage peony dedi ki...

Şıracıya hiç denk gelmedim nedense..
Şalgam var kuzumm olma mı :))

inci çiçeği dedi ki...

ahh karakuşu çok özledim, bu yaza saklamalıyım iştahımı:))

vintage peony dedi ki...

memlekete yolculuk var desenıze :)