7.9.10

Sometimes Arabesk Rocks.



Fazıl Say; “Türk halkının arabesk yavşaklığından utanıyorum” demişti.

Geçenlerde kendisini CnnTürk'teki 5N1K programda izledim ve Fazıl Say'ın bir dahi olduğu ve bilgi birikiminin oldukça fazla olduğunu açıkça gördüm.
Yaptığı açıklamalardan dolayı müzik işlerinde, konser organizasyonlarında vs. birtakım aksaklıklar ve iptal edilmelerle karşılaşmış. Böyle devam ederse kızıyla başka bir ülkeye taşınacağını da belirtmiş.

Bence Fazıl Say'ın yavşaklıktan kastı, arabesk müzik ve arabesk bir hayat tarzı.


Arabesk dinlemek insanları bunalıma, umutsuzluğa, çaresizliğe sürüklediği bence bilimle de kanıtlanabilecek bir gerçek. Hatırlarsak Müslüm Baba'nın konserlerinde insanlar bileklerini, vücutlarını jiletliyorlardı. Müslüm Baba jiletçileri durdurmanın yolunu acılı arabesk şarkılarından vazgeçip, pop şarkıları ''hafif arabesk müzik'' tadında söylemekle buldu.

Ben bu ''arabesk yavşaklıktır'' genellemesine katılmıyorum böyle yargılamak bana çok saçma geliyor. Mesela ergen çağlarımda Metallica, The Cranberries, Pearl Jam, The Tea Party dinliyordum. Şimdi birçoğunu hala dinlerim ama zaman zaman dinlemek istediğim şeyler mod'uma göre değişiyor. Moralim bozuksa Jay Jay Johanson da dinlerim İbrahim Tatlıses de. Ama bunun beni yavşak yaptığını kesinlikle düşünmüyorum.



Bu konu oldukça geniş ve üzerinde konuşulacak, yazılacak çok şey var.
Bana göre asıl tartışılacak konu, Hükümet tarafından Fazıl Say'a yapılan baskı. Bu yüzden ben de Fazıl Say'ı destekliyorum!

3 yorum:

pride dedi ki...

Ben de izledim programı...Ben de Fazıl Say'In sonuna kadar arkasındayım.Cüneyt Bey'in de ne kadar taraflı yayın yaptığını Fazıl Say ve Bedri Baykam'lı programlarda alenen görmüş olduk.

Yurdanur dedi ki...

Açıkçası ben de Fazıl Say'ı destekliyorum.Programı ben de izledim ve dediklerine de sonuna kadar katılıyorum.Mesela Işın Karaca nın son arabesk albümü bilmem dinlediniz mi ama bana göre tahammül edilemez bir şey olmuş.Radyoda çıktığı anda kanal değiştiriyorum.Ne gerek var caz gırtlağı ile arabesk okumaya ve bize zülum etmeye..

Ayrıca Cüneyt Özdemir'inde ne kadar gıcık olabileceğini programda anlamış bulunmaktayım

Peri Tozu Fotograf dedi ki...

Fazil Say deyince akan sular durur,
Ne derse de haklidir ustadim.
Hemen internetten tekrarini bulayim programin.