14.9.10

Eylül Sevdalıları


Eylül'e aşık insanlar bilirim.
Başka  bir bağ vardır aralarında.
Bu ay tam keyif, dinginlik, huzur ve melankolizm ayıdır.
Yazın sıcaklarında hasretle eylülünü beklerler. Ağustosun sonunda benim havalar geliyor diye önceden hatırlatır, ayın 1'inden 30'una kadar her günün tadını çıkarırlar, sindire sindire yaşarlar.

Hele bir de yağmur yağdı mı, melankolinin dibine vururlar resmen.  Çok melankolik takılırlar ama keyfini çıkarırlarken sevinçten de uçarlar. Mutluluklarını dışa vurumları değişiktir belki de.


Gece balkonda biraz üşüyüp üzerine şalını almayı sever.

Sabah tan yeri ağarırken pike örtüsünün içinde soğuğu hissediyorsa daha keyifli uyanır sabaha..

En kalın kitapları eylül ayında hatim eder.

Dekorasyon dergilerinin Eylül sayılarına bayılır. 

Klasik müzik dinlerler, kulakları en çok da keman sesini arar.

Daha önce izlemeye fırsatı olmadığı, bi köşede bekleyen filmleri izler. 

O ayın içecekleri bellidir, sütsüz filtre kahve ya da kırmızı şarap.

Yerlere dökülen sarı yapraklar hiç toplanmasın ister.

Kahverenginin her tonuna bayılır Eylül ayında, gözü hep deve tüyü, hardal sarısı, kiremit rengi arar. Bu renklerle bezemek isterler evini.

Sevdiklerini daha bi çok özler. Maziyi düşünür, anılarını tazeler.


**

Canım annem bu Eylül'de yanında olsaydım keşke..
Seni çok seviyorum, iyi ki varsın...


3 yorum:

battodol dedi ki...

ne de güzel yazmışsın :)
eylül benim de ayım...

zeynep dedi ki...

bu harika bi yazı olmuş:)

vintage peony dedi ki...

Teşekkür ederim :)