13.9.10

Doğum günün kutlu olsun Agatha Christie!

resmin büyük halini görmek için tıklayın

''Queen of Crime''

Polisiye Edebiyatı Kraliçesi olarak tanınan Agatha Christie'nin 120. doğum günü 15 Eylül' de tarihi Pera Palas otelinde yapılacak olan bir etkinlikle kutlanacak.


1926 ve 1932 yılları arasında Pera Palas otelinde birkaç defa konakladığı biliniyor. Ayrıca ''Doğu Ekspresi'nde Cinayeti'' kitabını 411 numaralı odada yazdığı da söyleniyor. Restorasyonu 3 yıl süren Pera Palas oteline yolunuz düşerse, Agatha Christie'nin kaldığı odada kalmak ve gizemli havayı solumak iserseniz, odanın tek gecelik konaklama fiyatı 400 €.

İmzası

Kitaplarının Türkiye yayıncısı Altın Kitaplar'ın ev sahipliğini yapacağı kutlamaya, yazarın torunu Mathew Prichard da katılacak.

12 Ocak 1976'da hayata gözlerini kapayan Agatha Christie'nin kitapları, kutsal kitaplar (İncil ve Kur'an) ve Shakespeare'den sonra en çok okunan kitap olmuştur.

Polisiye romanlar yazmanın yanısıra Mary Westmacott takma ad kullanarak aşk romanları da kaleme almıştır(bunları yeni öğreniyorum bu arada :) ).



Ntv Yayınları tarafından çıkan çizgi romanları çok hoşuma gidiyor. Unutmasam da Türkiye'ye gelince alsam kendime. Çünkü tam arşivlik görünüyor.


Geçen sene bu zamanlarda aldığım otobiyografi kitabını yarısına kadar okuyup bırakmıştım. Akşam kaldığım yerden devam edebilirim aslında...

3 yorum:

pride dedi ki...

Ben kitabı elime alırım yarısına kadar okur koyarım bir kenara.Aylarca bekler bazen. Ama Agatha Christie öyle değildir benim için. Kitabın kapağını açmamla sonuna kadar okumak arasında geçen süre ne kadar kısa ise o kadar keyif alırım.En son tatilde "İskemle'de 5 Ceset" kitabını okudum,şiddetle tavsiye ediyorum. Ama benim için top kitabı "10 Küçük Zenci"dir. 3 kere okudum desem komik kaçmaz umarım:)))İstanbul'da olsaydım o tarihte kesin Pera Palas'a gider o atmosferi yaşardım:(
Süper paylaşım olmuş,sevgiler

Allegra'nde dedi ki...

Ah canım agatha'm kitaplarında sıkça bahsettiği 50li yaşlarda yanık tenli albayına kavuştu mu acaba?

btw: missu2 ;)

Yurdanur dedi ki...

Agatha Christie'nin hayatını anlatan ve sanırım 11 gün ortadan kaybolmasının ardındaki esrarı anlatan bir film izlemiştim çocukken.Pera Palas'ta kaldığı döneme denk geliyordu.Ve ondan beklenebilecek bir şekilde esrarengizce ortadan kayboluyordu.
Müthiş bir kadın..Ve etkinlik çok güzel..