14.7.10

Dünkü akşam yemeği - Sebzeli Ravyoli


 Dün akşam, internetten ravyoli tariflerine biraz göz gezdirdim. Eve gidince de giriştim hemen yapmaya. Tarifleri not ettim ama gerçek tarife pek uyduğumu söyleyemem. Çünkü evde hangi malzemelerim varsa onlara uyarladım. Genelde Ravyoli tarifleri kıymalı-peynirli oluyor ama ben patlıcanı çok sevdiğim için patlıcanlı-peynirli yapmayı denedim. Nitekim güzel oldu. Ama en başından söyleyeyim, mantı kadar olmasa da, yapılışı baya zahmetli bir yemek.
Yapması da zor, yazması da :)

Sebzeli Ravioli
2-3 kişilik
Haz. süresi 1 saat

Malzemeler:

Hamuru için;
  • 1 yumurta
  • 2 Su bardağı un
  • 1/2 Su bardağı su
  • 1 tutam tuz
İç harcı için;
  • 1 orta boy patlıcan
  • 1 soğan
  • 1 çorba kaşığı zeytin yağı
  • Yarım su bardağı Parmesan peyniri rendesi
  • Tuz ve Karabiber
Sos için;
  • 2 Domates rendesi
  • 2 diş sarımsak
  • Taze biberiye
  • Taze nane
  • 1 Y. kaşığı zeytin yağı
  • 1 çay kaşığı tuz
Hazırlanışı;

Elediğiniz una tuz ekleyip ortasını çukur yapıyorsunuz ve ortaya 1 yumurta kırıyorsunuz. Suyu da yavaş yavaş ekleyerek yoğurmaya başlıyorsunuz. Hamur kıvamına gelince dinlenmesi için üzerine nemli bezi örtüp 20 dk. bekletiyorsunuz.
Patlıcan ve soğanı küçük küpler halinde doğrayıp sırasıyla önce soğanı ardından patlıcanı ve tuz-karabiber ekleyip zeytin yağında kavuruyorsunuz.  Piştikten sonra ocaktan alıp, soğuması için 5 dk. beklettikten sonra rendelemiş olduğunuz parmesan peynirini ekleyerek karıştırıyorsunuz.
Beklettiğiniz hamuru 2 parçaya bölüp, un ve oklava yardımıyla incecik açıyorsunuz. İlk açtığınız hamura fırçayla ılık su sürüp, hazırladığınız patlıcanlı karışımı eşit aralıkla 1 tatlı kaşığı ile hamurun üzerine diziyorsunuz. Aynı boyutta açtığınız diğer hamuru da üzerine kapatıp, çay bardağı ile kesiyorsunuz.
Önceden derin tencerede ısıttığınız kaynamış suya ravyolilerinizi atıp 8-10 dk haşlıyorsunuz. Haşlanan ravyolileri süzgece alıp suyunun süzülmesini sağlıyorsunuz.
Başka bir tavada hafif pişen zeytin yağı, sarımsak, domates rendesi, tuz, aroma vermesi için ince kıyılmış biberiye ve naneli sosa ravyolileri de ekleyip onları da çok az pişiriyorsunuz.
Yemeğiniz hazııır!!

Şimdi servis tabağına raviolileriniz alıp üzerine biraz çırpılmış sade yoğurt ve pul biber gezdirebilirsiniz.

Afiyet olsun ☺

10 yorum:

touch to sky dedi ki...

Harika gözüküyor ve ben çok açım, haftasonu ben de denemek istiyorum umarım fırsat bulurum, bu arada sormak istediğim ravyoliler ne kadar zamanda haşlanıyor ortalama?

marléne the third dedi ki...

aa ne güzel bi tarif :)
devamı da gellsiin :D

vintage peony dedi ki...

touch to sky*
pardon onu eklememişim 10dk haşlamak yeterli, kolay gelsin ;)

marlene*
beğenmene sevindim :)

arte dedi ki...

vintage süpersin valla :)
ben henüz soslu makarna yapma aşamasını geçemedim :) ama bunu not etcem çok güzel görünüyor

arte dedi ki...

vintage süpersin valla :)
ben henüz soslu makarna yapma aşamasını geçemedim :) ama bunu not etcem çok güzel görünüyor

vintage peony dedi ki...

arte*
sağol,
dene bakalım ;)

Hesionka dedi ki...

anaaaaaam >_<
çok karnım acıktın naaan!
muhteşem gözüküyor, acayip canım çekti.

vintage peony dedi ki...

Tşkler Hesi >.<

seda dedi ki...

muhteşem görünüyooorr:))

seda dedi ki...

muhteşem görünüyooorr:))