1.7.10

Doğal yaşam

Tohum, domates, salatalık, taze, dalından, bahçemden vb. kelimelerini duyunca, gözlerimi devirip; ''hiiç bana göre değil, yok bahçeymiş tohummuş, ekeyim, biçeyim. Ben almayayım.'' derdim.
Atalarımız da; ''Büyük lokma ye, büyük konuşma'' demiş :)

İşte tohumlarım :)
Toprağa dikmeden önce, 1 gün suda bekletmek daha kısa sürede çıkmasını sağlıyormuş. Diktikten sonra günde 2 kez sulanması gerekiyormuş. 


Tohumların paketlerinin arkasında resimli anlatımı da mevcut.
Kolayca uygulanabilir ama ben bekçiden ekmesi için rica ettim.

Yan komşumla ortak kullandığımız bahçemiz.

Libya'nın toprağı kum gibi olmasına rağmen çok verimli.  Ama gel gelelim insanlar bunların kıymetini hiç bilmiyor. Ülkede sanayi hiç gelişmemiş hatta yok denecek kadar az. Petrol çok olduğu için yapmaya ve emeğe ihtiyaçları yok gibi
Yiyecekler, giyecekler nerdeyse herşey ithal ediliyor. Ürünlerin çoğunluğu Türkiye'den, İtalya'dan geliyor.
Burada da türk malı almaya özen gösteriyoruz. ;)

2 yorum:

zizim bizim dedi ki...

bir zamandan sonra bu bahçe çiçek işleriyle ilgilenmeye başlıyor insan, büyük konuşmasan da olabilirdi yani :)

Burcu dedi ki...

süper keyifli bir iştir bahçeyle uğraşmak gele ektiğin birşeyin masanda tadı başkadır :)